El Petit de Cal Eril i Santi Careta al Foramuralla

La sisena edició tindrà lloc el 19 de novembre a Vic

| 30/10/2016 a les 15:00h

El Festival Foramuralla de Vic, organitzat per la Jazz Cava, presenta tota la programació de la seva propera edició, que tindrà lloc el dissabte 19 de novembre al recinte de L’Atlàntida. En total, 11 artistes tenen cita al festival, amb noms tan destacats com Ryley Walker, El Petit de Cal Eril, The Unfinished Sympathy, Aries o Maria Arnal i Marcel Bagés, entre d’altres. 

El Petit de Cal Eril. Foto: Arxiu de l'artista

El Festival Foramuralla de Vic repeteix fórmula per segon any consecutiu i aposta per dur a terme el festival un sol dia en un mateix recinte, amb artistes nacionals i internacionals, seguint la programació eclèctica que du a terme la Jazz Cava durant l’any. En total s’han programat vuit artistes del país i tres d'internacionals, que actuaran des de les 15.45 h fins més enllà de la mitjanit. Entre els estils que s’hi trobaran, cal destacar propostes de pop, rock, indie, folk i electrònica.

El festival començarà a les 16.45 h a l’escenari Hall amb l’actuació de la nord-americana Itasca. A continuació, el guitarrista Santi Careta mostrarà el seu nou treball com a cantautor: Els ocells i l’stereo (Chesapik, 2016), acompanyat a l’arpa i a les veus d’Anna Godoy (17.30 h). Més tard arribarà el torn de Maria Arnal i Marcel Bagés, un duet fidel a la continuació de la cadena de transmissió de la música popular que amb poc temps s’ha fet un lloc a l’escena musical del país (18.25 h). Tres propostes de petit format per escoltar en un ambient més càlid, proper i recollit.

La primera artista que actuarà a la Sala Joaquim Maideu és Aries, que presentarà la seva excursió electrònica de pop ple d’harmonies modernes amb un punt d’experimentació (19.10 h). Al mateix espai s’hi podrà veure el músic nord-americà Ryley Walker, que acompanyat de la seva banda realitzarà el primer concert a Catalunya amb el nou disc, Golden Sings That Have Been Sung (Dead Oceans, 2016), una proposta indie que combina el blues, la psicodèlia, el folk i el pop (19.55 h). Pràcticament una hora més tard serà el torn del cantautor de Guissona El Petit de Cal Eril, que presentarà La força (BankRobber, 2016) (21 h).

Més tard actuarà el quintet barceloní Ljubliana & Seawolf amb el seu nou disc, Vaine House (autoeditat, 2016), un àlbum en què es llancen a introduir electrònica i improvisació amb un punt folk (21.55 h). A continuació arribarà el quartet osonenc Furguson, amb l’EP Black Cloud (La Castanya Records, 2016) (22.45 h). Selector Dub Narcotic (Calvin Johnson) serà un altre dels artistes que actuaran en aquest espai (23.30 h). Finalment, tancarà el festival The Unfinished Sympathy, la banda formada per Eric Fuentes, Oriol Casanovas, Joan Colomo i Víctor García (00.15 h).

Com a cloenda del festival, l’endemà, diumenge 20 de novembre, la Jazz Cava acollirà l’actuació de Lloret Salvatge (19 h), que porta per paisatges experimentals el seu darrer treball, Humitats (Famèlic, 2015), un disc amb 30 microcomposicions instrumentals atmosfèriques.
Arxivat a: Enderrock