Cantant a la vora del foc

Artur Blasco publica un recull de cançons pirinenques amb el guitarrista Yannick Lopes

| 07/06/2013 a les 06:59h

L'incombustible Artur Blasco segueix estudiant, divulgant i prestigiant el cançoner tradicional de muntanya. Un dels seus darrers projectes és Pirineu. Cançons de vetllades vora el foc (Fundació Privada Artur Blasco), un llibre + CD que recull dotze cançons de les que ha recollit a l'obra A peu pels camins del cançoner, arranjades i acompanyades a la guitarra pel guitarrista parisenc Yannick Lopes.


Artur Blasco i Yannick Lopes presentaran aquest volum aquest dissabte 1 de juny a París, concretament al festival Trad & Sons de Viroflay-Versailles. Posteriorment, el 12 de juny, seran al Teatro Ibérico de Lisboa. Al Conservatori de la capital portuguesa hi havia ensenyat Emili Pujol, guitarrista i pedagog de la Granadella i amant de les cançons populars que va fer carrera internacional i va ensenyar Marie-Nonne Lanson; aquesta, al cap dels anys, seria professora de Yannick Lopes, guitarrista del Conservatori Nacional Superior de Música de París que va anar a Arsèguel a conèixer Artur Blasco i les cançons tradicionals catalanes, i que va tancar d'aquesta manera el cercle.
A la presentació del treball, que inclou interpretacions de peces com "Els tres dallaires", "Adéu, vila de Ripoll" i "Les tres ninetes", Blasco explica l'origen del projecte: "Una nit d'agost del 2011, a Arsèguel, a la sobretaula d'un dels sopars musicals de la Trobada amb els acordionistes del Pirineu, en Yannick Lopes, després de tocar una Vira, va deixar l'acordió al banc, el va tancar amb parsimònia i es va aixecar de taula. Al cap d'una estona va comperèixer amb una guitarra i va preguntar a l'Artur Blasco si coneixia la cançó tradicional catalana que es disposava a tocar. Al segon o tercer compàs l'Artur va començar a mig cantar-la i per l'expressió d'en Yannick es va veure que aquella intervenció el complaïa...".
De cara a la tardor, el 7 de novembre, els dos músics presentaran el llibre-CD a la sala magna de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, a Lleida.



Portada del llibre-CD Pirineu. Cançons de vetllades vora el foc
Arxivat a: Sons de la mediterrània