Jazz, flamenc i cobla

Niño Josele i la Cobla Sant Jordi recullen en un disc la col·laboració a la Fira Mediterrània

| 15/09/2013 a les 09:40h

El guitarrista andalús Niño Josele i la Cobla Sant Jordi Ciutat de Barcelona han publicat Live at the Kursaal Theater (DiscMedi/Warner, 2013), disc en directe que recull la seva actuació en la passada edició de la Fira Mediterrània de Manresa, amb la col·laboració del pianista Joan Díaz i una secció de jazz.


Després d'estrenar la seva col·laboració a L'Auditori de Barcelona dins de la temporada de cobla, Josele i la Sant Jordi van renovar l'aposta la tardor passada, el 10 de novembre al teatre Kursaal de Manresa, en el marc de la Fira Mediterrània. En aquesta nova trobada els va acompanyar puntualment el trompetista sard Paolo Fresu -que no apareix al disc-. Qui si que apareix, i jugant un paper clau en els arranjaments per a cobla i la connexió entre flamenc i cobla a través del jazz, és el pianista Joan Díaz, així com una secció jazzística integrada pel saxofonista Gabriel Amargant, el baixista Pep Pérez Cucurella, el bateria David Gómez i el trompetista David Pastor.
Plegats interpreten un repertori que abasta composicions de Niño Josele ("Waltz for Bill", "Cabo de Gata"), del seu admirat Bill Evans ("Turn Out the Stars"), de Francis Hime ("Minha") i l'obra de Frederic Mompou inspirada en melodies tradicionals "Cançó i dansa número IV", així com la popular "El noi de la mare". 

Més informació: Una guitarra flamenca i un tren a tota màquina


Arxivat a: Sons de la mediterrània