Rutes musicals cap a l'orient

Colectivo Cautivo organitza cursos divulgatius aquesta tardor a la Casa Àsia

| 11/10/2013 a les 07:00h

Jordi Urpí i Brigitte Vasallo, tots dos entusiastes de la música i col·laboradors de Sons de la Mediterrània, inicien aquesta tardor una nova activitat com a integrants del Colectivo Cautivo: tres cursos especialitzats a la Casa Àsia per mirar cap a l'orient i endinsar-se en els immensos paisatges de les músiques asiàtiques.
El gran azerbaidjanès Alim Qasimov

Els tres cursos que s'impartiran, del 18 de novembre al 16 de desembre en diferents franges horàries a la seu de la Casa Àsia a Barcelona, seran "Les músiques de l'islam asiàtic" (amb una aproximació a l'islam com a fet religiós, com a tradició i com a cultura, a la diversitat dins els països de tradició musulmana, etc); "El tresor musical asiàtic" (sobre els 'grans magatzems clàssics' –Índia, Pèrsia i la Xina– i les tradicions populars des de l'Àsia central als pobles del Pacífic), i "La Ruta de la Seda, melodies en moviment" (un suggerent viatge per les connexions entre els instruments i les formes musicals desenvolupades en les terres que travessa aquesta mítica via comercial i cultural). Tota la informació pràctica sobre horaris i matriculacions, aquí, aquí i aquí.

Música en patins
El Colectivo Cautivo també serà present a la propera Fira Mediterrània de Manresa oferint una suggerent sessió de música sobre rodes: una discoteca amb músiques mediterrànies on –en lloc de ballar– els nens patinaran al so de la música d'arrel. Serà els dies 9 i 10 de novembre en diferents sessions i es proveirà patins per als nens que no en disposin.
Arxivat a: Sons de la mediterrània