
Alícia Tomàs Foto: Arxiu Enderrock
Any 1965. Edigsa està en plena ebullició i publica discos amb prou freqüència. A banda dels valors consolidats de la Nova Cançó, també obre noves vies artístiques cap a la música moderna i els ritmes lleugers. Per fer-ho, no s’està de fer propostes artístiques a actors i actrius del moment. És el cas d’Alícia Tomàs, jove actriu que ja havia participat en algunes pel·lícules com ara Los Cuervos (1961), Bahía de Palma (1962) o Carta a una mujer (1963).
La discogràfica catalana li va enregistrar un disc amb quatre cançons, entre les quals hi havia una cançó inèdita, “Aquesta nit”, amb lletra de Jaume Picas i música d’Antoni Ros-Marbà. Les altres tres peces eren tres versions, entre les que hi destacava “Ciao ciao”, l’adaptació que Ramon Folch i Camarasa va fer del “Downtown” popularitzat per Petula Clark. Es dona la circumstància que la mateixa cançó, en versió idèntica, també va ser gravada aquell 1965 per Lita Torelló, en aquest cas a Concèntric, la companyia rival d’Edigsa.
L’aventura musical d’Alícia Tomàs no va tenir continuïtat i va dedicar la seva vida artística a altres facetes, entre les quals hi ha hagut la d’actriu, ballarina, vedet i torera. Això sí, el seu “Ciao ciao” ha quedat a la memòria col·lectiva i ha estat sovint reivindicat. Un dels que ho va fer va ser el DJ Phil Musical (Òscar Dalmau) al recopilatori Pop a la catalana (Picap, 2010).