El Casal Popular Panxampla de Tortosa va començar a caminar amb un local propi el 20 de gener del 2007. Tot i que les activitats programades pels Panxamples funcionaven des del 2003 en racons cedits: com un casal virtual des del que van dur a terme campanyes contra la Constitució Europea, els camps de golf i l’especulació, un homenatge a
Ovidi Montllor o actes en el marc del Correllengua. Després d’un llarg període de rehabilitació del local, ara es troben al casc antic de Tortosa amb una programació regular, on la música sempre té el seu espai ja sigui en forma de jotes o actuacions en petit format.
Avui, serà una d'aquestes jornades; a partir de les 21 h. la Plaça dels Dolors. Una jornada sota el títol 'Cantem i ballem jotes per la recuperació de la memòria històrica', on hi participaran diferents grups de jota de les Terres de l'Ebre i que s'acabarà amb un sopar popular.