En aquest número 89 de la capçalera, es fa un gran repàs retrospectiu de la II Gala dels Premis Enderrock-440 de clàssica, jazz i públic familiar, que es va celebrar el passat 7 de març al Centre Cultural de la Mercè de Girona. Aquesta segona edició va servir per reunir el sector i reconèixer diverses propostes en els àmbits de la música clàssica i contemporània, així com del jazz i les músiques improvisades.
Paral·lelament, s'hi inclouen dos grans reportatges. Un està dedicat a l'històric The Köln Concert (ECM Records, 1975) de Keith Jarrett, que enguany compleix mig segle de vida. A més de repassar la seva història, el periodista Pere Pons descobreix la influència que ha tingut aquest treball en múltiples pianistes catalans com Marco Mezquida, Manel Camp, Ignasi Terraza o Elisabet Raspall, entre altres. A més, en la secció de grans obres, el musicòleg Oriol Pérez Treviño desgrana tots els detalls de l'òpera de Vincenzo Bellini La sonnambula.
Així mateix, s'entrevista el sonòleg barceloní Pere Casulleras, qui ha treballat com a enginyer de so d'un gran nombre de discos de música clàssica, antiga i contemporània arreu d'Europa; i Carla Gonzàlez Ferrer, guanyadora del Premi Enderrock-440 al millor disc revelació de jazz per la crítica pel treball La visibilitat de l’invisible (Underpool, 2024). A més a la secció de la Màgia dels lutiers, coneixem la tasca del constructor de guitarres barceloní Gabriel Fleta.
Finalment, a la secció de festivals es repassa la programació del festival ClàssicAND; la secció de Catalunya Música es fa ressò de Cors, el nou pòdcast per conèixer la història i el llegat de Josep Anselm Clavé; i a la Recepta Clàssica, Jaume Biarnés detalla la recepta dels ous d'Hector Berlioz.

Número 89 de la revista 440 amb Montserrat Torrent en portada Foto: Juan Miguel Morales