Sona9

Arrenca una nova edició del Sona9

El concurs de grups i artistes emergents arrenca la vint-i-sisena edició

La convocatòria per participar estarà oberta fins al 3 de maig

| 09/03/2026 a les 13:00h

Imatge il·lustrativa
La plataforma Sona9 de la música emergent en català obre la convocatòria de la 26a edició fins al diumenge 3 de maig. Els grups i solistes que vulguin participar-hi hauran de crear el seu perfil al web del Sona9 amb un mínim de tres cançons originals i en català. A partir d'aquesta data, el certamen seleccionarà 30 artistes per als deu concerts preliminars que tindran lloc a Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears i Andorra entre maig i juny. Els 12 semifinalistes actuaran aquest any a la sala La Nau del Poble Nou de Barcelona al llarg del mes de juliol i la final se celebrarà de nou el mes de setembre en el marc de les Festes de Mercè a la plaça de Catalunya de la capital catalana.

Pel certamen, organitzat pel Grup Enderrock i 3Cat (iCat, Catalunya Ràdio i TV3) amb el suport d’Estrella Damm, han passat més de dos mil grups i cantants d’arreu dels Països Catalans i de les files han sorgit alguns dels noms més importants de l’escena musical catalana del darrer quart de segle: Dan Peralbo, Els Amics de les Arts, Els Catarres, Figa Flawas, Joan Dausà, La iaia, Lildami, Manel, Maria Jaume, Oques Grasses, Ouineta, Txarango, etc.
 

>> Inscriu-te al 26è Sona9 <<

 

 
 

MÉS DE 50.000 € EN 5 PREMIS:

PREMI SONA9
• Enregistrament d'un disc als estudis Camaleó de Tordera.
• Gravació d’un videoclip coordinat per TV3.
• Signatura d’un contracte discogràfic amb una companyia pactada amb l’artista.
• Campanya de publicitat a 3Cat i Enderrock, quan s'hagi publicat el disc.
• Gira de concerts promocionals i remunerats als festivals Acústica de Figueres, Mercat de Música Viva de Vic, al FiM de Vila-seca, Festival Itaca, Capsa Music Festival de Tarragona i a les Festes de la Mercè de Barcelona.
• Accés a la radiofórmula d'iCat.
• Portada a la revista Enderrock del mes d’agost del 2027 (especial Sona9).

PREMI JOVENTUT 
• Aportació de 4.000€ per la gravació d’un disc, un videoclip o per material musical.
• Publicitat i promoció als mitjans organitzadors del Sona9

PREMI ÈXIT
• Aportació de 2.000€ per la gravació d’un disc, un videoclip o per material musical.
• Publicitat i promoció als mitjans organitzadors del Sona9

PREMI CASES DE LA MÚSICA
• Programa Incubadora Musical, gestionat i coordinat per les Cases de la Música amb una sèrie d’ajudes a la producció, gravació, gestió, assessorament i suport a la creació, valorat en 3.500€.
• Campanya de promoció als mitjans organitzadors del Sona9.

PREMI VERKAMI - VOTACIÓ POPULAR
• 1.000 € en material musical.
• Campanya gratuïta i difusió al canal Sona9 de Verkami amb un assessorament personalitzat.
 

>> Inscriu-te al 26è Sona9 <<



El Sona9 està organitzat per Grup Enderrock, 3Cat (iCat-Catalunya Ràdio i TV3) i la Generalitat de Catalunya, amb el patrocini d’Estrella Damm i el suport del Ministeri de Cultura del Govern d'Andorra i l'AIE (Societat d’Artistes, Intèrprets o Executants. Amb la col·laboració de Mercat de Música Viva de Vic, Acústica de Figueres, Ajuntament de Barcelona, Cases de la Música, FiM de Vila-seca, Verkami, Ajuntament de Palma, Acció Cultural del País Valencià, Fira Trova’m, Radiotelevisió de les Illes Balears (IB3), Associació de Músics de Tarragona (AMT), Festival Itaca i l'Agència Catalana de Notícies.
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, sona9, Sona9 2026

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.