En el mateix comunicat, Fades exposa com aquesta no és la primera vegada que els passa: es tracta del tercer concert d’aquesta gira en què pateixen una agressió, i en porten 10. D'ençà que va néixer, el grup també ha hagut de conviure amb amenaces i odi dia a dia a través de les seves xarxes socials. Això ho relacionen amb l’auge de l’extrema dreta i amb el fet de ser “persones queer i defensar la llengua i la cultura catalanes”, i demanen reconvertir aquest odi en força per organitzar-se i seguir ocupant espais públics.
Estam fartes! A seguir ocupant espais i a combatre els discursos neofeixistes pic.twitter.com/O3fS3URMjW
— FADES (@fadesfadesfades) June 24, 2026
Malauradament aquesta no és la primera vegada que el trio denuncia un atac homòfob en els seus concerts, i tampoc és el primer grup que ho ha fet; artistes com Alvert o el duet del Poblenou Svetlana també n'han patit. De fet, fa poc menys d'un anys que la formació de Júlia Díaz i Roc Bernadí denunciava haver patit una agressió homòfoba en un concert a Torelló, exposant també com des del públic se’ls havien llançat glaçons. Això evidencia com aquests atacs contra el col·lectiu LGTBIQ+ no són un fet aïllat i com de difícil és poder pujar sobre un escenari amb seguretat sent una persona dissident. Però, com diuen Fades "a seguir ocupant espais i a combatre els discursos neofeixistes".


















