Ha mort l'enginyer químic i activista cultural Enric Cirici als 95 anys. En l'àmbit musical, Cirici va ser especialment conegut per ser un dels cofundadors d'Edgisa, el segell que va publicar la gran majoria de treballs de la Nova Cançó. En una entrevista a Enderrock de l'any 2022, Cirici assegurava que ell duia la part empresarial de l'empresa, mentre Josep Maria Macip s'encarregava de la direcció musical.
Com altres membres del grup fundador d'Edigsa, Cirici havia estat involucrat en els Fets del Palau, quan un grup de joves activistes van entonar "El Cant de la Senyera" al Palau de la Música Catalana durant l'acte d'homenatge a Joan Maragall en el seu centenari davant de ministres franquistes. Aquest acte, en el que es van repartir opuscles contra el General Franco, marca un dels punts d'inici del catalanisme polític i va tenir com aconseqüència l'empresonament de qui anys més tard seria president de la Generalitat de Catalunya, jordi Pujol.
Tot i ser el màxim responsable de la direcció empresarial d'Edigsa, les decisions es decidien al consell d'administració, on hi havia personalitats com Salvador Casanovas, Paco Carbó, Josep Espar, Josep Maria Macip i el mateix Cirici. Les seves experiències al capdavant d'Edigsa van quedar recollides al llibre Cançons per a un temps de silenci (Rúbrica Editorial, 2002). A més d'aquest llibre, també és autor de La generació dels Fets del Palau (Rúbrica Editorial, 2001) i Els nens que van viure la guerra. Vallirana, 1936-1939 (Rúbrica Editorial, 2010).


.jpg)


.jpg)









