‘Cançons de revolta’, concert inaugural de l’Strenes

Joan Isaac, Pi de la Serra, Emel Mathlouthi, Montserrat Carulla, Cesk Freixas, João Afonso i Mouss et Hakim, els artistes confirmats

| 07/03/2014 a les 12:00h

El Festival Strenes de Girona celebrarà l'acte inaugural el 27 de març a les 21 h a l’Auditori de Girona, amb un espectacle musical carregat de sentiment i compromís on els artistes interpretaran temes en solitari, duets inèdits i peces col·lectives.

Quico Pi de la Serra Foto: Juan Miguel Morales


Aprofitant l’any del Tricentenari, el festival ha volgut unir artistes compromesos amb la realitat sociopolítica dels seus respectius països per participar en el concert inaugural del festival, Cançons de Revolta. “Hem dubtat entre titular l’espectacle 'Cançons de revolta' o 'Cançons de resistència'. Finalment hem pensat que preferim revoltar-nos que resistir”, afirma el director del Festival Strenes, Xavi Pascual.
Al concert s'interpretarà una selecció de cançons de revolta internacionals com "Kelmi Horra" (himne de la Revolució dels Gessamins), "Grãndola Vila Morena" (himne de la Revolució dels Clavells), la "Butte Rouge" (himne de la Revolució Francesa), "Motivés" (clam francès contra les injustícies socials) o "Abrid" (himne de revolució del món àrab). “Les revoltes amb banda sonora són les que acaben perdurant, perquè la música és una de les característiques d’una revolta civilitzada”, ha comentat l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont.

Artistes confirmats
Hi seran Mouss et Hakim, cantants del grup algerià-francès Zebda; la cantautora tunisiana Emel Mathlouthi; el compositor, intèrpret, poeta i músic Joan Isaac –que commemorarà els 40 anys de la mort del jove activista Puig Antich–, que no es deixarà la seva cançó més emblemàtica, "A Margalida"; el cantautor portuguès João Afonso –nebot de Zeca Afonso–, que farà un homenatge a la cançó de revolta "Grãndola Villa Morena"... També hi haurà Cesk Freixas amb el  tema "Al vent" de Raimon, i un dels màxims representants de la Nova Cançó, Quico Pi de la Serra, interpretarà les seves peces reivindicatives i punyents, entre les quals destaca la cançó "Si els fills de puta volessin no veuríem mai el sol". Al concert també hi participarà l'actriu Montserrat Carulla,  que anirà recitant textos i poemes durant l’espectacle.
Les entrades per al concert inaugural Cançons de Revolta estan a la venda al web de l’Strenes i a la taquilla de l’Auditori de Girona i del Teatre Municipal.

Arxivat a: Enderrock