El rock estranger de The Crab Apples

La banda publica un nou EP titulat 'Hello Stranger' amb quatre temes

| 16/05/2016 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock, rock, sala bikini, the crab apples, hello stranger, nou EP
The Crab Apples evoluciona cap al rock i la crítica social al seu nou EP, Hello Stranger (DiscMedi, 2016), un àlbum que escull l'anglès com a única llengua per calmar la seva inquietud creativa, i que presentaran aquest divendres 20 de maig a la sala Bikini de Barcelona. 

The Crab Apples. Foto: Arxiu de la banda. 

Els vallesans The Crab Apples van publicar l'any 2014 el seu debut Right Here (DiscMedi) després de passar tres anys entre concursos, com el Sona9 2013, on van quedar semifinalistes. El seu primer àlbum, protagonitzat pel pop més clàssic, combinava català i anglès com a idiomes vehiculars. Enguany arriba un EP de quatre cançons, Hello Stranger (DiscMedi, 2016), on la banda, sense oblidar-se del pop, augmenta l'energia de les guitarres per acostar-se a un ritme més rocker; una evolució sonora que han adquirit a través de la maduresa de la seva actitud cada cop més rockera a l'escenari.

En la creació de Hello Stranger, el grup de Santa Eulàlia de Ronçana també ha perdut el català i ha escollit l'anglès com a única llengua per compondre. La guitarrista Laia Alsina, gran apassionada de grups de parla anglesa com Artic Monkeys, Nirvana o Arcade Fire, comenta que "les cançons senzillament naixien en anglès". Les cançons en català només les van fer per al concurs Sona9: "Algunes sí que van néixer en català, però altres les vam haver de traduir, i ara no volem obligar-nos a fer-ho. No volem fer una cosa que no és natural". Malgrat que de moment tenen previst seguir aquest camí, no es tanquen portes a tornar al català algun dia. 

Les lletres de Hello Stranger acompanyen una música crítica amb la societat en què vivim. The Crab Apples consideren que la música és un bon instrument de denúncia: "Vivim en una societat que ens afecta i per això de vegades sembla que les persones visquem en una bombolla, perquè el món real és molt dur. Hi ha molta crisi, especialment social, i en el nostre grup no volem estar aïllades. La Carla, la cantant del grup i la que s'encarrega de fer les lletres, senzillament plasma les seves reflexions, que compartim totes", explica Alsina.

En aquest àlbum no només volien treballar en la música, sinó que havien de mostrar el seu potencial en totes les seves facetes. La guitarrista també s'interessa molt per la imatge i ha estat l'encarregada de plasmar les seves il·lustracions a l'EP.

Les polifacètiques The Crab Apples presentaran Hello Stranger aquest divendres 20 de maig a la sala Bikini de Barcelona en el marc del cicle Guixeta. 


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais