Marc Parrot. Foto: Jordi Salinas
Replet de paròdies de gènere, a
Homes, la comèdia musical les actrius es converteixen en homes que perden els seus papers, es qüestionen la seva masculinitat i volen recuperar-la. Els arquetips masculins de la història de la literatura com Don Juan són alguns dels punts clau d'una obra de teatre creada per
Carol López i
Sergi Belbel.
El toc musical l'ha aportat
Marc Parrot amb, com ens diu, "unes vuit cançons", entre melodies amb lletra i cançons instrumentals. Ell mateix ens explica: "No saps si són homes o de cop són dones, parlen com a dones però ara com a homes..."; un garbuix d'idees al voltant de què suposa ser un home o una dona avui en dia.
No és la primera vegada que
Parrot posa les cançons a una obra de teatre musical. Ja ho va fer amb espectacles com
Benvinguts al castell embruixat del
Super3 o creant bandes sonores per a
Dagoll Dagom. Normalment crea i compon de manera més lliure; aquí ho ha fet sota les ordres de
Carol López: "No hi ha tanta diferència, tot i que hi ha un punt en què evidentment t'has d'adaptar a l'equip i a la directora". Però acabava afirmant: "Ha estat a un ritme trepidant i que a mi m'encanta."
Tot i que encara s'estan acabant d'enregistrar algunes coses,
Marc Parrot ha avançat que hi haurà música per a tots els gustos: des de cabaret contemporani fins a tango, rap o cançons de taverna, passant per paròdies de western. Un ventall infinit d'estils amb una mateixa temàtica: l'home i la seva condició.
El 28 de febrer es farà la primera actuació davant el públic, i el músic afirma és un moment clau: "M'agrada veure com reacciona la gent, i després sempre es poden polir coses. Una obra és igual que el primer concert d'una gira: Et dona un conjunt de pistes i informacions que durant l'enregistrament no pots saber. És un bon moment per valorar si s'ha de fer algun retoc".
Sembla que la relació entre
Parrot i el teatre musical és comparable a un imant. Encara no s'ha estrenat
Homes, la comèdia musical que ja hi té més encàrrecs.