Actualitat

La CCMA difondrà les activitats de l'Aquelarre de Cervera

La festa del foc i la música tindrà com a protagonistes La Pegatina, Oques Grasses i Hora de Joglar

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i la Paeria de Cervera han firmat un acord de col·laboració

| 26/07/2017 a les 10:54h
Arxivat a: Enderrock, Hora de Joglar, Oques Grasses, La Pegatina, festivals, aquelarre, Aquelarre de Cervera, CCMA
Aquelarre de Cervera
Aquelarre de Cervera | Xavier Mercadé
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i la Paeria de Cervera han firmat un acord de col·laboració per difondre i promocionar les activitats festives i musicals que es duran a terme en el marc de l’Aquelarre 2017, la gran festa del foc i la música de les Terres de Ponent, que enguany celebra la 40a edició.

La Paeria de Cervera és l’entitat que organitza l’Aquelarre, considerada la festa del foc i la música més important de les Terres de Ponent, que aquest any celebra la 40a edició entre els dies 25 i 27 d’agost. La festa, que té un gran poder de participació popular i festiva, l’any passat va convocar més de 25.000 persones i va cremar més de 360 quilos de pólvora.

Entre els actes del 40è aniversari, que es van presentar ahir a la nit a l’església de Sant Domènec de Cervera, hi haurà un espectacle especial que invocarà el Mascle Cabró, a més de cercaviles amb els diables d’Els Carranquers de Cervera i el grup femení de percussió Band Tokades. Com és habitual, el cartell musical de l’Aquelarre es presenta en format de festival amb concerts en cinc escenaris, amb la participació destacada de La Pegatina, Oques Grasses i Hora de Joglar. Pel que fa a la programació diürna, estarà protagonitzada per l’Aquelarret i La Fira del Gran Boc.

L’acord institucional s’emmarca en la missió de promoció i difusió de la cultura que té la CCMA, i en el seu compromís per garantir la cobertura dels grans esdeveniments culturals i dels festivals més rellevants del país, a través de la col·laboració amb les institucions que treballen per al foment de la cultura, l’educació, la creació i la innovació.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais