actualitat

Enderrock participa a l'elaboració de l'Informe de la comunicació a Catalunya 2015-2016

El director editorial Lluís Grendrau signa el capítol dedicat a la música

| 08/10/2017 a les 12:53h
Arxivat a: Enderrock, corporatives
Imatge il·lustrativa
L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) publica aquesta tardor la novena edició de l'Informe de la comunicació a Catalunya, una obra col·lectiva biennal que ofereix una descripció i anàlisi interpretativa de l’evolució dels principals camps que configuren el sector de la comunicació social a Catalunya. El Grup Enderrock hi ha participat, amb la col·laboració del seu director editorial, Lluís Gendrau, que ha signat el capítol dedicat al món musical.

L’Informe de la comunicació a Catalunya és un projecte biennal de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) que va néixer l’any 2000 i, des de la seva creació, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa. Aquest treball de l’InCom-UAB és un instrument de treball al servei del conjunt del sector comunicatiu, el qual inclou els responsables polítics, culturals i socials que han de prendre decisions sobre un sector que és  estratègic per al país.
 
L’obra ha comptat amb la participació d’un total de 20 autors i autores, procedents de l’àmbit universitari —concretament, de 5 universitats i de 6 grups reconeguts per la Generalitat de Catalunya— i de l’àmbit professional. L’equip coordinador ha estat format per Marta Civil i Serra (InCom-UAB), Joan M. Corbella Cordomí (UPF), Carme Ferré Pavia (UAB) i Joan Sabaté i Salazar (URL).
 
A la novena edició, la Societat Catalana de Comunicació, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, hi ha participat com a subscriptor institucional, i ComScore, Inc; Infoadex i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB) han col·laborat oferint material i dades fonamentals per a l’anàlisi que s’ha dut a terme.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais