portada

El refugi intimista de Marc Parrot

El músic barceloní ha estrenat el seu darrer disc al Mercat de Música Viva de Vic

| 15/09/2018 a les 14:00h
Arxivat a: Enderrock, Refugi, Marc Parrot, MMVV 2018, actualitat
Marc Parrot
Marc Parrot | Juan Miguel Morales
Construir una cabanya prou resistent per guardar-hi els propis sentiments és una tasca tan delicada que pot arribar a portar-te al bell mig de l'Àsia Central. Per sort, l'amagatall de Marc Parrot ha transportat les iurtes o cabanes tradicionals de l'estepa asiàtica al terreny de la música en català. El barceloní ja ha presentat Refugi (Música Global, 2018), el seu darrer disc, al públic del Mercat de Música Viva de Vic



"Trobar el nostre lloc i encaixar en el món és molt bàsic, però quan no ho aconsegueixes has de cercar espais propis i fer les teves escapades", diu Marc Parrot. I d'aquesta necessitat de sentir-se còmode amb ell mateix han sorgit les deu cançons del seu últim disc, gestades al seu propi espai, una cabanya tradicional de l'Àsia.

En aquesta nova faceta de cantautor intimista, l'artista ha volgut anar més enllà per gestar un directe "amb contacte directe amb la gent". És per això que les actuacions en viu del músic tenen com a escenari principal un habitatge de lona i fusta al voltant del qual el públic pot gaudir dels temes amagadissos de Parrot. La idea, que va agafar després de veure un espectacle de Los Galindos la tardor passada, té la intenció de fer florir emocions entre els assistents gràcies a "la nuesa" i al rebuig cap als artificis, ja que segons explica el músic, "qualsevol impostura pot quedar ridícula tot i tenir una base molt sòlida". 
 

Marc Parrot Foto: Juan Miguel Morales


Es va poder comprovar dimecres i dijous al Mercat de Música Viva de Vic, on en diversos passis Marc Parrot va omplir la iurta amb la seva màgia. Va fer arrencar els concerts amb "Fruit verd" com al nou disc, i va seguir amb "Tu i jo" i "Miseriosament feliç", on no apareixien (com col·laboren al disc) Blaumut, que dijous a la nit s'ho miraven des del públic. Sis cançons més del nou disc i un parell d'antigues recuperades ("Cinc caps" i "Als núvols") van delectar uns assistents que es van deixar seduir pel poder hipnòtic i hipnotitzador de la proposta.

Entrat a la maduresa de la seva trajectòria professional, el barceloní porta els seus fidels músics Dani Ferrer i Lluís Cartes per als concerts, a més de l'enregistrament. Amb tot aquest suport, Parrot continua ara en la roda d'actuacions d'aquest refugi i en el repte de canalitzar arreu el seu compromís artístic a cau d'orella.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais