estrenes

El positivisme a fons de Porto Bello

Estrenem la cançó "Dies que comencen", un avançament del segon disc de la formació

'L'ull de la tempesta' veurà la llum el proper 22 de febrer

| 12/02/2019 a les 11:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrenes, L'ull de la tempesta, Porto Bello, estrena
Porto Bello
Porto Bello | Juan Miguel Morales
A la passada edició dels Premis Enderrock, la formació Porto Bello es va endur el guardó a millor artista del 2017 i sembla que els èxits no han acabat. Els fruits de tanta feina arriben aquest 2019 encarnats en un nou treball discogràfic que està a punt de veure la llum, concretament sortirà el proper 22 de febrer. La data de llançament s'acosta i la banda ens avança una cançó que formarà part de L'ull de la tempesta (Música Global, 2019). 
 

'Un altre disc, un altre xou, una altra festa en plena nit', amb aquesta declaració d'intencions engega la cançó "Dies que comencen". Els integrants de Porto Bello no ens amaguen com se senten davant la imminent sortida de l'àlbum: esperen expectants aquesta nova etapa de concerts i nous hits. Afirmen: "Ha acabat el moment ensucrat de treure un primer disc i ara comença el més seriós, l'afrontem amb el màxim optimisme possible". 

Per això mateix omplen d'alegria els temes del seu segon disc, que ha tingut els membres del grup en una etapa d'enregistrament que els ha fet treballar molt, fins i tot "de manera obsessiva", expliquen. El seu lema vital i musical és el de "positivisme a fons", que transmeten a través d'un estil pop amb tocs d'electrònica. 

A més de la ja confirmada actuació a la gala dels Premis Enderrock del proper 28 de febrer, Porto Bello ha marcat en fluorescent el dia 10 d'abril a la seva agenda. Amb la primavera encetada, el grup oferirà el concert de presentació del disc a la sala Apolo de Barcelona.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais