Revista

La carambola musical de Lax'n'Busto a la revista Enderrock de març

El número 286 té una doble portada que també lidera la pianista Clara Peya

La revista encarta el disc 'Dones i cançons, vol. 7' (EDR, 2019)

| 04/03/2019 a les 13:00h
Especial: Premis Enderrock
Arxivat a: Enderrock, Xarim Aresté, Pau Vallvé, Enderrock, Lax'n'Busto, revista, Clara Peya, març, 286, Companyia Elèctrica Dharma, pop metafísic, Tribade, Premis Enderrock
Lax'n'Busto torna després de sis anys sense treure cap tema i ho fa posant la veu de set cantants a un nou disc, Polièdric (RGB Suports, 2019). A més de cordes vocals, el grup també ensenya la cara a la doble portada de la revista Enderrock de març, que té com a protagonistes els membres originals de la banda, així com la guanyadora del Millor disc de l'any als Premis Enderrock 2019, Clara Peya, que lidera el panorama musical femení dels Països Catalans. Rosalía, Bad Gyal, Sílvia Pérez Cruz i Andrea Motis formen part d'aquesta escena que trenca motllos a través d'estils propis i amb gran projecció internacional. 

Precisament per això, número 286 de la revista va acompanyat del setè volum del disc Dones i cançons (EDR, 2019), que des del 2013 recull les novetats més destacades de l'escena musical femenina dels Països Catalans. Hi trobem les novetats discogràfiques d'artistes com Mariona Aupí, Donallop i Heura Gaya, entre moltes altres. 

A les pàgines de la revista de març també s'hi pot llegir un reportatge sobre la mítica Companyia Elèctrica Dharma, que lluny de retirar-se estrena el disc Flamarada (RGB Suports, 2019) després de quasi mig segle de trajectòria, amb el qual volen retre un homenatge al seu bateria i fundador, Josep Fortuny. També conversem amb Tarta RelenaTribadeEduard GenerXarim ArrestéPau ValvéIntana Donallop, així com dediquem unes pàgines al pop metafísic, un gènere musical fundat per El Petit de Cal Eril i Ferran Palau.

A la secció Acords i desacords la cantant i actriu Dolo Beltrán i el periodista Martí Gironell donen les seves opinions, i al Backstage, Miriam Cano visita la sala Harlem Jazz Club. A la secció d'Herois Particulars, Oriol Rodríguez parla amb Montse Llaràs per conèixer les seves influències.

La revista dels Premis Enderrock 2019
El número 286 inclou també el suplement dels Premis Enderrock 2019, que es van celebrar el passat dijous 28 de febrer a l'Auditori de Girona. A més de la crònica de la nit escrita per Roger Palà, s'hi poden consultar tots els guardonats amb els premis especials d'enguany, com La Trinca, Joan Manuel Serrat, Colita i Pilar Aymerich i Mark Dasousa, així com els premiats de la votació popular d'aquesta gala dels Premis de la Música Catalana.
 

Portada revista 'Enderrock' de març del 2019


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais