videoclips

Clara Peya musica un conte il·lustrat de Ngugi wa Thiong'o

Estrenem el videoclip il·lustrat del conte 'La revolució vertical' de l'escriptor kenià

L'audiovisual és una adaptació d'Alícia Serrat i les il·lustracions són obra d'Agustín Comotto

| 14/03/2019 a les 13:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, il·lustració, actualitat, videoclips, llibres, Ngugi wa Thiong'o, estrena, Clara Peya, videoclip
Vet aquí una història que narra la formació d'un cos que té braços i cames en discussió entre ells. Les extremitats de l'organisme humà no es posen d'acord, en competició les unes amb les altres; no entenen que la cooperació és la clau perquè tot funcioni a la perfecció. L'argument del conte La revolució vertical, obra del reconegut escriptor kenià Ngugi wa Thiong'o, ha pres nova vida amb l'edició il·lustrada que publica properament l'editorial Raig Verd. Avui estrenem el videoclip d'una cançó que parteix d'aquest llibre.


Per a la musicació d'aquest conte, fet a partir de les il·lustracions d'Agustín Comotto, ha estat Clara Peya, pianista i guanyadora del Premi Enderrock de la crítica 2019 a Millor disc de l'any, qui ha compost la cançó de "La revolució vertical", i aquesta vegada s'ha acompanyat de la formació barcelonina The Beating Souls per a la interpretació.

Es tracta d'una cançó on són les parts del cos les que canten, i ha estat Alícia Serrat qui ha adaptat la lletra del kikuyu al català. Aquest és un dels contes més traduïts de la història, ja que a dia d'avui s'ha editat en més de vuitanta idiomes. La cançó es podrà sentir a través de les plataformes digitals a partir de demà i el llibre serà a les llibreries a partir del proper 18 de març.
 

Portada de l'edició il·lustrada de 'La revolució vertical'


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais