Estrenes

Abraçant la terra amb la nova cançó de Ginestà

El grup santandreuenc estrena el primer single del seu nou disc

| 12/06/2019 a les 14:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, pop, folk, Ginestà, estrenes, Neix
Ginestà
Ginestà | Arxiu del grup
En una època amb una saturació d'estímuls i informacions de tota mena, s'agraeixen els oasis contemplatius que ofereix la natura, la vida quotidiana o l'amor. Ginestà vol ser un d'aquests oasis, i amb el primer single del seu pròxim àlbum, "Estimar-te com la terra", el germans Serrasolsas experimenten amb l'alliberament. Des d'Enderrock.cat estrenem en exclusiva aquesta cançó. Col·loqueu-vos els auriculars, poseu la ment en blanc i relaxeu-vos.



Aquest tema formarà part del seu proper disc i és tota una declaració d’intencions. El duet santandreuenc vol fer un pas endavant a la seva carrera i vol seguir fluint en la cerca del seu estil. La cançó ens presenta dues veus sensibles i expressives que creen imatges costumistes i naturistes de la seva vida quotidiana. Aquesta lírica es completa amb una música amb tocs de pop, experimentals i folk que creen l'atmosfera perfecta perquè les veus brillin amb llum pròpia. 

Després d'un any de vida, Ginestà torna amb forces renovades i preparant el segon disc, després de la gran rebuda del seu primer LP, Neix (autoeditat, 2018). Durant aquest primer any el grup ha viscut mesos intensos de concerts i creació musical. Actualment la banda ha canviat el format i els germans Serrasolsas són els dos únics integrants de la formació. La Júlia i en Pau s'han sabut rodejar de bons professionals i han tingut, per exemple, la producció musical de l'Estudi Atlàntida. Aquests han ajudat el grup a seguir progressant en la recerca del seu so i els acosten a la professionalització, sense perdre l'autenticitat i la dolçor nostàlgica a la qual ens tenien acostumats.

COMENTARIS

Amor i terra.

JOANA ESTIVILL MARTINEZ, 13/06/2019 a les 20:40

Dues veus molt ben equilibrades i lleugeres. La lletra toca el cor i la música es preciosa. FELIÇITAAATS.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais