Actualitat

Xavier Pié, nou president de l'aMt

El reconegut músic de jazz substitueix Sandra Ramos en el càrrec al capdavant de l'Associació de Músics de Tarragona

| 29/07/2019 a les 12:18h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, actualitat, Tarragona, Associació de Músics de Tarragona, aMt, Xavier Pié
Xavier Pié, nou president de l'aMt
Xavier Pié, nou president de l'aMt | Arxiu aMt
Xavier Pié va ser escollit aquest dimecres 24 de juliol nou president de l’Associació de Músics de Tarragona (aMt) en l’assemblea celebrada a la Capsa de Música. Pié substitueix Sandra Ramos, que ha ocupat la presidència durant el darrer any però que des de l’abril, quan va incorporar-se a una candidatura electoral per les eleccions municipals tarragonines, ho feia de forma interina. Ramos continuarà com a vocal de la nova junta, que de fet és continuïsta respecte l’anterior excepte pel que fa al canvi de presidència.

Xavier Pié és un reconegut músic de jazz tarragoní de llarga trajectòria i des de feia anys formava part de la junta de l’aMt. Després de ser escollit nou president, Pié va agrair la feina de la presidenta sortint, especialment pel que fa al seu paper en la negociació de l’estatut de l’artista a nivell estatal, fet que demostra el nivell de reconeixement assolit per l’entitat per la seriositat del treball que desenvolupa. Pié també va manifestar la il·lusió i alhora respecte amb què assumia el càrrec. “Per mi l’aMt és una mica com hauria de ser la societat: un grup molt divers, molt plural, però que treballa per un objectiu comú”, va dir.

L’assemblea també va servir per aprovar els comptes de 2018 i el pressupost de 2019, de 59.900 euros, així com per repassar les activitats realitzades al llarg del darrer any. En aquest sentit, es va destacar la nova dinàmica de col·laboració amb Movistar en l’organització de concerts a la Capsa.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais