Sol i Serena, quiets!

El grup de folk garrotxí presenta el videoclip "La polleta d'aigua"

| 16/02/2011 a les 07:00h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, Garrotxa, folk
El dimecres 16 de febrer es presenta el nou videoclip de Sol i Serena, tota una reivindicació del 'quietisme', la tranquil·litat i els paisatges de la Garrotxa. Aquestes són les imatges de "La polleta d'aigua".


El cançoner tradicional català és ple de lletres que parlen de moixons i pardals, animals que sovint funcionen com a metàfora d'amors absents i de nostàlgia. El grup de la Garrotxa Sol i Serena, una de les referències actuals del folk pel seu tractament modern d'instruments com la tarota i el pandero, ha agafat la seva versió d'una d'aquestes cançons populars, "La polleta d'aigua", per il·lustrar un nou videoclip que presenta avui.
El videoclip, en què els integrants de Sol i Serena es planten com estàtues humanes enmig de paisatges rurals de la Garrotxa, seguint una estètica entre bucòlica i psicodèlica, combina fotos de la cantant i acordionista del grup, Marta Rius, amb imatges d'Alba Danès, que ha enregistrat el grup amb una càmera de fotos que grava vídeos en un format quadrat i original.
"Remenant i navegant per internet, vaig veure un videoclip d'aquest estil –explica Marta Rius–, ho vaig passar als companys i els va agradar, perquè ens serveix per reivindicar el 'quietisme'. En temps de tanta informació i pressa, la tranquil·litat va bé. I a més, el vídeo recorda aquelles projeccions de diapositives que es feien abans."
En principi la cançó que havia d'acompanyar les imatges era "Crida" –una altra de les peces del segon disc de Sol i Serena, Un segon (autoeditat, 2009)–, però un cop muntat el vídeo van veure que "La polleta d'aigua" era més adient. "Total, que ara tenim pendent fer un altre videoclip per a "Crida" –conclou Rius–. No sé quan, però el farem". En qualsevol cas, ho faran sense pressa.






Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais