Relk busca mecenes

El grup d'Arenys de Munt finança el seu nou disc mitjançant el 'crowdfunding'

| 05/04/2011 a les 07:00h
Arxivat a: Sons de la mediterrània
Són temps de crisi i cal buscar noves vies per finançar els projectes musicals. Un exemple d'això és el grup d'Arenys de Munt Relk, que està finançant l'edició del seu tercer disc, Gran esperança del propi no-res, a través de la web de micromecenatge Verkami. 



Verkami és una plataforma de crowdfunding o micromecenatge nascuda a Mataró, que ofereix una alternativa de finançament als projectes dels creadors amb la suma d'aportacions individuals i amb l'ajuda i complicitat del seu públic i la seva comunitat. Relk necessiten 2.500 euros per finançar l'edició del seu tercer treball. Durant els propers quaranta dies, i a través de Verkami, tothom que ho vulgui podrà fer les seves aportacions de mecenatge, de quantitat diversa i a mesura de totes les butxaques (des de 15 fins a 500 euros) fins que Relk aconsegueixi o superi la quantitat marcada. En cas que el grup arenyenc iguali o superi la xifra marcada en el període estipulat, les aportacions es faran efectives. Si no ho supera, les aportacions resten a les butxaques (i comptes corrents) dels mecenes. A canvi de cada aportació, el grup ofereix diverses compensacions exclusives per als seus finançadors, que van des d'un CD signat pels components de la formació fins a un concert particular per a un màxim de vint persones.
Relk no són l'únic grup català que s'ha acollit a Verkami per finançar la seva proposta. Al grup de l'Anoia Faèrica, per exemple, li resten només dotze dies per completar el total de capital que necessiten per al seu segon disc. El grup necessita un total de 1.400 euros i de moment n'ha reunit 1.180. El col·lectiu musical i artístic Compartir Dóna Gustet ha aconseguit més de 8.600 euros per finançar el seu nou projecte, l'Arròs Movie, a través de Verkami.
Gran esperança del propi no-res es troba en aquest moment a l'última fase de producció. En paraules de Jordi Bilbeny, poeta i lletrista de Relk, les cançons del nou treball "són una prosa poètica ja passada a vers, que intenta reflexionar sobre la frustració, l'abatiment, el desencís profund, la desesperació, la depressió i el dolor paralitzant". "És un viatge al fons negre del pou de cadascú en els moments més difícils per cercar-hi llum, per cercar-hi esperança", explica Bilbeny. El grup editarà el seu nou disc en format CD i també en format vinil. Actualment la gravació està en fase de mescles, i esperen tenir-lo enllestit pels volts de Sant Joan.


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais