Recordant Clau de Lluna

L'AMTP organitza tres jornades sobre el llegat de l'històric grup de folk

| 17/05/2011 a les 12:55h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, AMTP, Clau de Lluna
Clau de Lluna: crònica d'una reproposta catalana és el títol de les tres jornades que, coordinades per Pep Coca i dins les activitats extraordinàries de l'AMTP, treballaran el conjunt instrumental a partir del llegat del grup Clau de Lluna.



Entre el 1989 i el 1999, Clau de Lluna va ser un dels grups de referència en el panorama folk català, amb quatre àlbums publicats i centenars d'actuacions arreu dels Països Catalans i Europa. Clau de Lluna va tenir diverses formacions; hi van tocar alguns dels músics més destacats del folk, com el mateix Pep Coca, Panxito, Perepau Jiménez, Cesc Sans...
Dins el cicle d'activitats extraordinàries de l'AMTP, la sèrie de tallers Clau de Lluna: crònica d'una reproposta catalana farà un cop d'ull a la trajectòria i el repertori del grup.
Les sessions es faran a tres localitats diferents: el 21 de maig a l'AMTP de Barcelona (de 10 a 14 h); el 28 de maig a l'AMTP de Salt (de 10 a 14 h), i el 4 de juny al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí (16-18 h). A Torroella, després del Taller es farà una xerrada oberta al públic amb els integrants de l'històric grup.
Més informació i inscripcions: www.amtp.cat

 



Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais