L'apocalipsi de Mazoni al Palau

Jaume Pla i la seva banda van tancar el Festival de Guitarra amb un concert eufòric

| 23/05/2011 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
La presentació del seu darrer disc, Fins que la mort ens separi (Bankrobber, 2011), ha estat l'excusa perquè Mazoni hagi actuat al Palau de la Música Catalana en el concert de cloenda d'una nova edició del Festival de Guitarra i Altres Acords. El resultat: un directe eufòric on el públic que va assistir al Palau de la Música va poder repassar la carrera del músic empordanès.



Si Mazoni va actuar dissabte al Palau de la Música Catalana no va ser fruit de la casualitat, sinó de l'esforç i de la feina ben feta des de fa molts anys i pas a pas; una tasca va començar fa temps amb una banda iniciàtica compartida amb Carles Sanjosé (Sanjosex), que també va ser present en una nit especial, per acompanyar al seu amic.
Recordant els inicis, el repertori escollit per Jaume Pla i la seva consolidada banda –amb Miquel Sospedra al baix, Aleix Bou a la bateria, Jordi Rudé a la guitarra i Toni Molina a les percussions– va voler viatjar en el temps i presentar temes tant de 7 Songs for a Sleepless Night (BankRobber, 2004) com del més recent Fins que la mort ens separi (Bankrobber, 2011), amb cançons com “Per primer cop”, “Totsants”, “El dubte”, “La galàxia interior” o "L'home número 12", amb la irònica col·laboració de David Carabén (Mishima) cantant sobre si mateix. Durant la nit no hi van faltar les cançons que més han sonat per la ràdio –"No tinc temps" o "La granja de la paula"–, i també van ser-hi presents "Apocalipsi Now" i "Eufòria", del seu anterior treball Eufòria 5 - Esperança 0 (BankRobber, 2009).




Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais