Un agost d'entrades anticipades

El sector cultural posa a la venda abonaments a preus reduïts abans de l'1 de setembre

| 28/08/2012 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
L'increment de l'IVA del 8 al 21% a partir de setembre que afecta les activitats culturals, ha fet que molts promotors musicals s'hagin posat les piles i hagin engegat una venda anticipada d'entrades amb un preu especial fins al 31 d'agost perquè els seus seguidors puguin adquirir-les a un cost més reduït. El popArb, l'In-Edit, el Temporada Alta, el Primavera Sound i la promotora Mercury Wheels en són alguns exemples.

 
Amb el lema 'A les penes, punyalades!' el popArb ha fet front a l'increment de l'IVA amb una venda anticipadíssima d'abonaments per a l'edició del 2013, quan encara no se sap cap dels grups que hi actuaran (se celebrarà els dies 28 i 29 de juny) a 40 euros (més despeses de gestió), a través de Codetickets. Un abonament per als seguidors més fidels de la cita d'Arbúcies.

In-Edit

El Festival Internacional de Cinema Documental Musical també s'ha avançat en la venda d'abonaments per a la cita d'enguany, amb una oferta inicial de llançament que serà vigent fins al proper divendres amb abonaments a 27, 40 i 57 euros. A més, els seguidors més afèrrims a la cita barcelonina ja poden adquirir un abonament molt especial en aquest desè aniversari de l'In-Edit, que els permetrà veure qualsevol documental de les sessions que se celebraran del 26 d'octubre al 4 de novembre als cinemes Aribau Club i Multicines Sala 5, a més de les sessions especials d'inauguració i clausura i amb accés preferent a diversos actes. A més, aquest pack per a fans inclourà una bossa amb alguns elements de la cita i crèdits per utilitzar a la plataforma digital d'In-Edit. Fins al 31 d'agost l'abonament es podrà adquirir per 89 euros, més tard (i fins al 30 de setembre) en valdrà 109, i a partir d'aquesta data i fins al 19 d'octubre costarà 119 euros.

Entrades ja a la venda
Pel mateix motiu, des del 13 d'agost ja estan a la venda algunes de les entrades per al Temporada Alta, el festival de tardor de Catalunya que se celebrarà del 4 d'octubre al 9 de desembre entre Girona i Salt. En l'apartat musical ja es poden comprar les entrades per veure Albert Pla, Antònia Font, Sílvia Pérez Cruz, Neil Hannon i Ismael Serrano.

Primavera Sound
L'abonament Anti-IVA: aquest és el títol amb què el Primavera Sound va posar a la venda a principi d'agost abonaments per a l'edició del 2013 a un preu de 130 euros. El festival se celebrarà del 30 de maig al 2 de juny.

Mercury Wheels
Andrew Birds, Two Gallants, Sebastian Tellier, Sharon Van Etten i Royal Republic: aquests són alguns dels concerts que programarà la promotora Mercury Wheels els propers mesos. Concerts que patiran un increment de preu arran de la nova taxa, i les entrades dels quals es poden adquirir fins divendres a través de Ticketmaster a preus més reduïts.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais