"Boig per tu", la millor cançó de Sau

Deu personatges opinen sobre el tema més emblemàtic del duet

| 29/11/2013 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
El proper dimecres 4 de desembre s'estrena Boig per tu, el musical amb les cançons de Sau. És per aquest motiu que repesquem les opinions sobre aquesta cançó de diversos personatges del món de la música, el teatre i la cultura en general, el periodisme, la política, l'economia i la gastronomia, publicades a l'Enderrock 160 (febrer del 2009). Vam demanar a cinquanta persones que triessin les millors cançons de Sau: "Boig per tu" va ser la número u.



Pep Blay
, periodista musical: “He fet tot el possible per no posar-la, però cada cop que l’escolto m’hi torno a enganxar. Crec que algun dia l’acabaré cantant en un karaoke... És una cançó molt bonica. A les balades i els mitjos temps era on més lluïa la veu de Carles Sabater”.

Magda Bonet, periodista“Ha deixat de ser del grup per esdevenir de la humanitat, i això pocs ho aconsegueixen”.

Miquel Calçada 'Mikimoto', periodista: "No és que ho digui jo, ja va sortir en una enquesta que vam encarregar a Ràdio Flaixbac: la cançó de rock més puntuada del nostre país és ‘Boig per tu’ amb diferència”.

Àngels Gonyalons, actriu: “És obvi; és una de les millors cançons que ha donat el rock en català i forma part de la banda sonora de la vida de moltíssimes persones”.

Coco Comín, coreògrafa: “Encara que sembli rutinària aquesta elecció, no hi ha cap dubte que s’ha convertit en l’emblema de tota una generació i la carta de presentació de Sau arreu de l’Estat espanyol. El seu èxit generalitzat es deu especialment a una encertada cadència rítmica i a un coixí musical profund que acompanya una lletra amb final de fraseig rotund i que enganxa”.

Jaume Roures, president del grup Mediapro“Reflecteix una melancolia optimista –una actitud molt positiva– i aconsegueix enviar missatges d’amor molt transparents, consistents i profunds”.

Jordi Hereu, exalcalde de Barcelona: “És una de les cançons d’amor més autèntiques que s’han escrit mai, una cançó universal que transcendeix el temps”.

Vicenç Villatoro, escriptor i periodista: “El que més m’atreu de Sau és la seva capacitat per construir cançons compartides, és a dir, que podien travessar barreres estètiques i generacionals i així esdevenir himnes de gent molt diversa”.

Josep Roca, sommelier d'El Celler de Can Roca: “Una balada deliciosa, que parla de l’amor, de la nostàlgia, d’un amor viscut, amb la mirada perduda en la brillantor d’una copa, en un bar. El bar com a lloc per evocar, per oblidar o per mostrar un punt de bellesa interior i per ajudar a exterioritzar”.

Joan Fortuny, músic de la C.E. Dharma“El millor que li pot passar a una cançó és que formi part de la gent, i aquesta cançó ho ha aconseguit”.

Sau Foto: Arxiu Enderrock

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais