Anna Roig, de pas a l'Auditori

La formació penedesenca estrena espectacle el 16 de gener

| 14/01/2015 a les 06:59h
Arxivat a: Enderrock
Després d'haver passejat Un pas i neu i un pas (Satélite K, 2014) per diversos escenaris del Principat des de l'estrena el passat setembre al Mercat de Música Viva de Vic, el nou espectacle d'Anna Roig i l'Ombre de Ton Chien arriba a la ciutat comtal. Ho farà el 16 de gener a les 21 h dins el cicle Amplificats, i està a punt de penjar el cartell d'entrades esgotades.
Anna Roig i l'Ombre de Ton Chien Foto: Marc Bordons

L'espectacle de presentació d' Un pas i neu i un pas  (Satélite K, 2014) està marcat per un component teatral important, fruit del treball de direcció realitzat pels integrants de la companyia Titzina Teatro Diego Lorca i Pako Merino. La paraula hi queda relegada a un segon pla en favor d'unes melodies que llueixen per si mateixes a través de la interpretació i els recursos visuals, que prenen més força que mai. Al final del concert, els assistents podran gaudir d'una selecció de vins de les DO del Penedès.

Després de la presentació a Barcelona, Anna Roig i l'Ombre de Ton Chien continuaran la gira per treatres i auditoris, portant el seu espectacle al llarg del territori català, amb cites programades a diferents localitats els pròxims mesos. A més, el grup està preparant un nou format d'espectacle per a exteriors pensat especialment per a les actuacions estiuenques a l'aire lliure.



Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais