
Al programa hi sonaran Els Trobadors a partir de textos de Ramon Llull, amb improvisacions sobre cant gregorià de Maria Laffitte acompanyada de percussió; espirituals negres traduïts al català pel Cor Madrigal i el Cor de l'Escola Evangèlica de Barcelona; cançons populars provençals amb Renat Sette i Patrick Vaillant; la Coral Sant Jordi i Locomotora Negra; Doyle Lawson, una curiosa experiència que versiona amb so de country blanc els cants espirituals negres; la peça "Rosario dos pretos", enregistrada en directe a les esglésies del Brasil on hi ha cors de beates negres (pretos), i la particular religiositat de Rosa Zaragoza amb l'"Eròtica mística".
El programa es completarà amb un segon muntatge d'"El noi de la mare" en versions per a guitarra clàssica de Muriel Anderson, tecno amb Electrotoylets i jazz swing amb el conjunt d'Ignasi Terraza i el Cor Vivaldi.
El programa Tradicionàrius, en conveni amb el CAT, es pot escoltar cada dissabte a Ràdio 4, de 14 a 15 h, i es pot escoltar i descarregar a través d'internet aquí.
Foto: Els Trobadors al festival Tradicionàrius del 1989 (arxiu C.A.T.).





.gif)

