Maig balcànic a Barcelona

El III BalkaBarna Festival, el 8 de maig a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm

| 15/04/2016 a les 07:00h

El festival Balkabarna, dedicat a l'ampli mosaic que formen les músiques i les cultures dels Balcans a Barcelona, celebrarà la tercera edició amb algunes novetats: es concentra en un sol dia, el diumenge 8 de maig, i es trasllada a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm. I un plat fort: concert de Ross Daly amb amics.

Ross Daly

La música com a eix central, però també projeccions de cinema, tallers, zona infantil i gastronomia formen la programació del festival BalkaBarna, que enguany es concentra en dotze hores i es vincula a la festa de l'Hidrellez, celebració de la primavera d'origen turc que actualment és comuna a tots els territoris dels Balcans amb diverses denominacions.

Un dels grans atractius de l'edició d'enguany serà veure en acció Ross Daly, extraordinari intèrpret vinculat a la música popular de Creta, que farà un concert a les 18 h encapçalant un grup de grans companys (Zohar Fresco, Hooshang Farahani, Efrén López, Christos Barbas...), que fan de mestres a més del Labyrinth, el centre de difusió musical cretenc que recentment ha ampliat el radi d'acció a Cardedeu. Sobre Labyrinth, a més, el mateix Ross Daly farà una conferència prèviament.

A més del concert, al llarg de tot el dia hi haurà tallers, dansa, circ, cercavila amb la Mollet Jazz Band i actuacions dels grups Balkumbia, Meskhane, Irrisori Klezmer Band, DJ Click i el quartet de cordes Äalma Dili.

Arxivat a: Sons de la mediterrània