Tres dècades després de la creació de Sau se celebra el retorn als escenaris, per primera vegada, de tota la banda que va formar part d’aquella aventura. Sau30 tindrà una xifra limitada d'una desena de concerts que a poc a poc es donaran a conèixer. El primer serà el 13 d'abril al festival Strenes, a l'Auditori de Girona, i el darrer serà l’1 de març del 2019 amb un concert al Gran Teatre del Liceu a Barcelona, en el marc del Festival Mil·lenni.
No hi haurà ni disc nou, ni noves cançons. El directe serà un repàs a les millors cançons de Sau i l’espectacle s’ha concebut des del record de les seves espectaculars gires. Cal subratllar que en cap cas es tracta d'un retorn de Sau, perquè l’absència de Carles Sabater deixa clar que aquesta fita és impossible, i és un fet inqüestionable per a tots els components del grup i del projecte.
La gira Sau30 vol ser un retorn de l'esperit de la formació i la màgia de les nits en què els somnis es podien fer realitat a través de la música. La promotora Hope Music ha anunciat que es faran actuacions únicament en escenaris que permetin desenvolupar tot l'espectacle al cent per cent. Amb detalls minuciosament cuidats, l’escenografia ha estat dissenyada per Lluís Martí, tècnic de llums de Sau (1989-99), que juntament amb Carles Sabater va ser responsable de la direcció artística del grup, en gires tan espectaculars com El més gran dels pecadors o Junts de nou per primer cop.
Un projecte comú amb banda i equip tècnic al mateix nivell
Els integrants de la banda original de Sau30 són Carles 'Xarli' Oliver (bateria de Sau 1987-90); Quim 'Benítez' Vilaplana (bateria de Sau 1990-98), Pep Sánchez (baixista de Sau 1987-96), Ramon Altimir (teclista de Sau 1987-99), Jordi Mena (guitarrista de Sau 1991-97), Josep Lluís Pérez (guitarrista de Sau 1997-99), Gerry Duffy (percussionista de Sau 1988-99) i, evidentment, Pep Sala (veu i guitarra), compositor de Sau i membre fundador del grup juntament amb Carles Sabater i Joan Capdevila, que també s'afegirà al projecte com a mànager personal.
Per culminar el projecte, cal remarcar la incorporació a l'espectacle del cantant mataroní Jonathan Argüelles, vinculat a diferents formacions (Junts, Inèdits, etc.), i que en la seva darrera etapa va destacar durant dos anys com a vocalista al capdavant de la banda de tribut Tornem a Sau. La seva presència a l'escenari, a través de la veu i els moviments, ha estat sempre una evocació i un homenatge a la feina de Sabater. Finalment, Sau30 es reforçarà també amb el multiinstrumentista Joan Antonell.
El muntatge i la producció tècnica de Sau30 comptarà amb Pedri González (tècnic de so de Sau 1991-99), Lluís Martí (tècnic de llums de Sau 1989-99), Arcel Novell (tècnic de monitors de Sau) i els tècnics d'escenari de Sau Ferran Jurado (1989-99), Miquel de Paz (1990-95) i Jan Puig (1992-98). La imatge gràfica serà a càrrec d'Ignasi Pla (membre del management de Sau 1994-96) i el fotògraf Martí E. Berenguer, fotògraf oficial de Sau (1991-1999) i autor de la majoria de fotografies publicades del duet.
La celebració dels 30 anys de Sau es completa amb l’edició del disc en directe Una nit al teatre (L’Indi Music, 2017), que recull una selecció de temes en directe de la gira. A més, també s’ha creat el nou web i un nou perfil de Facebook i Instagram. Amb tots ells, cada detall ha estat pensat perquè el viatge al món de Sau sigui en primera classe.
Dinou anys després de la desaparició i final de la banda, a causa de la mort de Carles Sabater, Sau30 vol fer reviure la sonoritat, la imatge, l'esperit i sobretot la màgia i el record d'una banda que ens va regalar nits d'estiu i de desembre plenes de llum!

La formació original de Sau