Crònica

El Paupaterres mai decepciona

La 21a edició del festival ha portat els concerts de grups com Buhos, Lágrimas de Sangre, Gossos i Pupil·les, entre d'altres

Durant tres dies frenètics, la ciutat de Tàrrega ha fusionat música amb gastronomia, artesania i circ

Les 20 cites musicals del mes de juliol

| 15/07/2018 a les 12:00h

Paupaterres 2018
Paupaterres 2018 | Eva Balcells
Un any més, el Paupaterres s’ha mantingut en la tònica que l’ha dut a ser el festival musical de referència a les Terres de Ponent. Com ja és tradicional des de fa dues dècades, la ciutat de Tàrrega s’ha omplert d’activitats gratuïtes i obertes per a tots els públics amb la música com a element principal, tot fusionant una gran varietat de disciplines com el circ, l’artesania i la gastronomia.

La 21a edició ha presentat una programació d’arrel alternada amb les noves propostes de mestissatge i rock que han congregat diversos estils per a petits, joves i grans. Els sopars a la fresca han acompanyat durant tres intenses nits els concerts de grups puntals del país com BuhosGossosPupil·les i La Terrasseta de Preixens, entre d’altres. A més, entre el ventall de propostes del festival també hi havia l’espai Paupakids amb jocs, tallers i espectacles per als més petits de la casa.
 

Guillem Solé, de Buhos, al Paupaterres. Foto: Eva Balcells


El festival s'iniciava amb una sèrie de directes repartits per diversos indrets de la ciutat de Tàrrega que suposaven l'obertura de tres dies de música frenètica. Llançaven el tret de sortida The Chain Smokers Band, Miaú, Lo Petit Comité i El Sobrino del Diablo.

La segona nit els concerts s’instal·laven al Càmping Municipal de Tàrrega, on les formacions Bcn Ska-Jazz Orquestra i David Hillyard & The Rocksteady Seven inauguraven la primera tongada de directes davant un gran espai de taules i cadires rodejades de food trucks per servir el sopar a tots els visitants. Seguidament, entraven en joc els plats forts de la nit que començarien a nodrir l'ambient de ball i festivitat.

El primer torn era per als tarragonins Sense Sal, que es van encarregar de contagiar el seu pop-folk a un públic cent per cent entregat. Després arribaria el directe més esperat de la nit de la mà de Buhos, que va complir amb totes les expectatives. El Càmping Municipal es va convertir en una autèntica olla a pressió quan Guillem Solé donava la benvinguda a La gran vida. Tampoc hi va faltar el caire reivindicatiu que tant caracteritza els de Calafell, que en aquest cas van omplir l'escenari de pancartes amb cadascun dels rostres dels presos polítics i exiliats catalans en un fort clam per reivindicar-ne la llibertat.
 

Concert de Buhos al Paupaterres 2018. Foto: Eva Balcells


Els targarins La Terrasseta de Preixens van ser els encarregats de prendre el relleu a Buhos, i com a bons amfitrions del festival van ser capaços de generar una gran connexió amb un públic que va prolongar la seva eufòria. Tancava la segona vetllada del festival el rap feminista del duet valencià Pupil·les amb contundents missatges contra la sentència del cas de La Manada i en reivindicació de la presència de la dona en el món de la música.

Encara amb el regust de la nit anterior, el Paupaterres va seguir amb un vermut a la terrassa de la Societat Ateneu, on les cançons de Raül Benéitez i Walkin' Roots van amenitzar el circuit del festival. Ben entrada la vesprada, al Càmping Municipal van tenir lloc les actuacions d'artistes com el cantautor Fustegueres, els bascos Korrontzi i els gallecs Luar Na Lubre, que van suposar el preludi d'una segona tongada de directes ben agitats.

Gossos va ser el primer grup de la nit que va fer vibrar el públic de Tàrrega, amb un repartori nodrit de clàssics que repassaven els 25 anys de la formació: "Oxigen", "Nit de glòria", "No és nou", "Condemnats", "Corren" i "La nit s'acaba" van ser alguns dels temes interpretats pels manresans. Seguidament, la formació del Masnou i Barcelona Lágrimas de Sangre va caldejar l'ambient amb el seu rap combatiu i també va dedicar missatges favorables als rapers ValtonycPablo Hasél i Elgio. I per acabar, la formació barcelonina Bemba Saoco va interpretar els temes del seu darrer disc, Crújelo (U98 Music), per posar el punt i final a tres dies incansables de música a les Terres de Ponent.
 

Natxo Tarrés, de Gossos, al Paupaterres 2018. Foto: Eva Balcells

Especial: Festivals
Arxivat a: Enderrock, crònica, buhos, la terrasseta de preixens, Pupil·les, sense sal, bemba saoco, miaú, gossos, Lágrimas de Sangre, festivals d'estiu, paupaterres

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.