La 21a edició ha presentat una programació d’arrel alternada amb les noves propostes de mestissatge i rock que han congregat diversos estils per a petits, joves i grans. Els sopars a la fresca han acompanyat durant tres intenses nits els concerts de grups puntals del país com Buhos, Gossos, Pupil·les i La Terrasseta de Preixens, entre d’altres. A més, entre el ventall de propostes del festival també hi havia l’espai Paupakids amb jocs, tallers i espectacles per als més petits de la casa.
Guillem Solé, de Buhos, al Paupaterres. Foto: Eva Balcells
El festival s'iniciava amb una sèrie de directes repartits per diversos indrets de la ciutat de Tàrrega que suposaven l'obertura de tres dies de música frenètica. Llançaven el tret de sortida The Chain Smokers Band, Miaú, Lo Petit Comité i El Sobrino del Diablo.
La segona nit els concerts s’instal·laven al Càmping Municipal de Tàrrega, on les formacions Bcn Ska-Jazz Orquestra i David Hillyard & The Rocksteady Seven inauguraven la primera tongada de directes davant un gran espai de taules i cadires rodejades de food trucks per servir el sopar a tots els visitants. Seguidament, entraven en joc els plats forts de la nit que començarien a nodrir l'ambient de ball i festivitat.
El primer torn era per als tarragonins Sense Sal, que es van encarregar de contagiar el seu pop-folk a un públic cent per cent entregat. Després arribaria el directe més esperat de la nit de la mà de Buhos, que va complir amb totes les expectatives. El Càmping Municipal es va convertir en una autèntica olla a pressió quan Guillem Solé donava la benvinguda a La gran vida. Tampoc hi va faltar el caire reivindicatiu que tant caracteritza els de Calafell, que en aquest cas van omplir l'escenari de pancartes amb cadascun dels rostres dels presos polítics i exiliats catalans en un fort clam per reivindicar-ne la llibertat.
Concert de Buhos al Paupaterres 2018. Foto: Eva Balcells
Els targarins La Terrasseta de Preixens van ser els encarregats de prendre el relleu a Buhos, i com a bons amfitrions del festival van ser capaços de generar una gran connexió amb un públic que va prolongar la seva eufòria. Tancava la segona vetllada del festival el rap feminista del duet valencià Pupil·les amb contundents missatges contra la sentència del cas de La Manada i en reivindicació de la presència de la dona en el món de la música.
Encara amb el regust de la nit anterior, el Paupaterres va seguir amb un vermut a la terrassa de la Societat Ateneu, on les cançons de Raül Benéitez i Walkin' Roots van amenitzar el circuit del festival. Ben entrada la vesprada, al Càmping Municipal van tenir lloc les actuacions d'artistes com el cantautor Fustegueres, els bascos Korrontzi i els gallecs Luar Na Lubre, que van suposar el preludi d'una segona tongada de directes ben agitats.
Gossos va ser el primer grup de la nit que va fer vibrar el públic de Tàrrega, amb un repartori nodrit de clàssics que repassaven els 25 anys de la formació: "Oxigen", "Nit de glòria", "No és nou", "Condemnats", "Corren" i "La nit s'acaba" van ser alguns dels temes interpretats pels manresans. Seguidament, la formació del Masnou i Barcelona Lágrimas de Sangre va caldejar l'ambient amb el seu rap combatiu i també va dedicar missatges favorables als rapers Valtonyc, Pablo Hasél i Elgio. I per acabar, la formació barcelonina Bemba Saoco va interpretar els temes del seu darrer disc, Crújelo (U98 Music), per posar el punt i final a tres dies incansables de música a les Terres de Ponent.
Natxo Tarrés, de Gossos, al Paupaterres 2018. Foto: Eva Balcells