anuari

El disc de La Marató 2017 és el més venut de l'any

Disminueix la producció discogràfica en català després de molts anys de creixement

Antonio Orozco, Sergio Dalma, Love of Lesbian i Txarango encapçalen en rànquing de vendes

La música en directe, el principal sector de facturació

| 18/07/2018 a les 12:59h

Imatge il·lustrativa

Un any més, el Disc de la Marató (TV3 Discos, 2017) ha estat el més venut. La llista continua amb les darreres novetats discogràfiques d'Antonio Orozco, Sergio Dalma, Love of Lesbian i Txarango.

A més de Txarango, els altres discos en català més venuts han estat el del Club Super3 i els de Blaumut, Els Amics de les Arts i Sílvia Pérez Cruz.
 

Per contra, el nombre d’edicions en català ha trencat la tendència evolutiva que portava des de l’inici del segle XXI, i per primera vegada enguany ha disminuït un 12,2% (1.034 referències). L'any 2016 es va assolir el rècord amb 1.178 produccions en català. Cal destacar que la disminució ha estat en digital i en CD, però que en vinil ha crescut un 70%.
 

El 2017 s'ha viscut una sorprenent caiguda de la producció de discos físics (d'un 16%), tot i l'esmentat augment de fabricació de vinils (39%).
Especial: Anuari de la Música
Arxivat a: Enderrock, Anuari de la Música 2018, La Marató de TV3, Anuari 2018, català

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.