Estrenes

El Mama Dousha més natural es mostra entre plàtans

Estrenem en exclusiva el seu nou clip en format 'live session', que inclou 3 cançons del seu darrer treball, 'Dos peces de fruita'

Mario Muñoz és el protagonista del programa del Sona9 a iCat

| 18/02/2021 a les 10:30h

Mama Dousha
Mama Dousha
Mama Dousha, el projecte en solitari que encarna l'artista barceloní Bruno de Fabriziis, ens presenta avui en primícia un nou videoclip en format live session de diverses cançons del seu darrer àlbum d'estudi, Dos peces de fruita (autoeditat, 2020). L'àlbum compta amb la col·laboració de Scotty DK a la producció i als arranjaments, que ha afegit el seu estil personal vinculat a les músiques urbanes a les lletres poètiques i l'estil més poper de Mama Dousha.

"Canela", "Vull parar-me" i "XX" són les tres cançons que interpreta Mama Dosuha enmig de caixes de plàtans i davant d'un fons de color salmó. La idea de generar el clip en aquest format sorgeix com "una alternativa de contingut digital proper al format en directe, davant la impossibilitat de fer concerts a causa de la pandèmia", explica el músic.


La primera de les cançons, "Canela", ens parla d'algú molt estimat per a Bruno de Fabriziis: la seva gata. El tema, que en un primer moment va sorgir "com una cançó de broma i per a mi mateix", segons Mama Dousha, ens mostra la tendresa, l'estima i la importància que la seva gata tenia per a ell. A més, tal com destaca l'artista, la tornada final de la cançó, en què la lletra canvia lleugerament, vol ser un comiat a l'animal després del seu traspàs.

"Vull parar-me", és una de les cançons del disc amb més influència urbana del productor Scotty DK, qui aporta unes bases de trap que combinen amb la veu de Mama Dousha. El tema tracta dues temàtiques recurrents en l'univers de l'artista: la natura i la connexió que tenim amb ella, i l'amor.

Per últim, se'ns presenta "XX", un nom que sorgeix davant la negativa de l'artista de titular-la amb un nom més romàntic i embafador. El tema narra sobre com l'amor, sigui del tipus que sigui, ens ajuda a superar les nostres pors, fòbies i inseguretats. Tal com relata de Fabriziis, el tema està inspirat en la inestabilitat i els dubtes vitals que tenia en el passat. La cançó, en aquesta live session, se'ns mostra més transparent i natural, ja que bona part dels efectes de producció que té la guitarra en la versió d'estudi desapareixen i donen pas a una guitarra més acústica i nítida.
 

Mama Dousha


De feres i fruites
De Fabriziis va fer les seves primeres passes en el món de la música formant part de diverses bandes de versions i de rock. Alhora, paral·lelament, també va començar a enregistrar en el seu ordinador els seus propis temes i va descobrir que aquesta opció li proporcionava una infinitat d'opcions per a construir el seu univers musical. I és a través d'aquesta descoberta, que pren forma Mama Dousha i el seu primer treball discogràfic Un repertori entre les feres (autoeditat, 2019), en el que ell pren part en l'apartat instrumental, però no s'encarrega de les veus.

És en canvi, en aquest darrer àlbum, Dos peces de fruita (autoeditat, 2020), on de Fabriziis passa a ser la cara visible de tot el projecte sent-ne tant el principal creador com el cantant en totes les cançons. Tot i això, el paper de Scotty DK també és molt rellevant en el resultat final del treball. Inicialment, només s'ocupava de la producció de les pistes de les veus, però, mentre gravaven a l'estudi, van començar a experimentar amb nous arranjaments que els van fer el pes, i finalment, van acabar optant per regravar totes les pistes instrumentals conjuntament entre tots dos.

Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, videoclips, Mama Dousha, Dos peces de fruita, live session, estrenes

COMENTARIS

Bruno

Anònim, 28/05/2023 a les 17:08

És increïble com cantas i a sobra ets el meu Profe de música de La Miranda. I una de les cançons que mes m’agraden es la de canela, es molt bonica i ara se perquè l’as escrit.

adéu

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.