Estrenes

Gos D es revela des de diferents perspectives

El productor maresmenc publica el material inèdit del seu treball 'AYS', entre els quals la 'live session' de DJ Fonki Cheff que avui estrenem en primícia

| 28/04/2021 a les 10:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Estrenes, AYS, Extra Cheese, DJ Fonki Cheff, Gos D
Gos D
Gos D | Teresa Santiago
Gos D, l'àlter ego beat-maker de Gos The Boss -organista vinculat a la música d'arrels jamaicanes- presenta avui el material inèdit del seu treball AYS (Propaganda pel Fet!, 2020). Per una banda, el productor publica l'EP Extra Cheese (Propaganda pel Fet, 2021), que fins ara només estava disponible per aquells que havien fet la precomanda d'AYS. Per altra banda, des d'Enderrock.cat presentem el darrer dels continguts que beuen d'aquell mateix treball: un audiovisual en què el DJ castellonenc Fonki Cheff protagonitza una eclèctica i experimental live session a partir de les pistes del treball de l'artista maresmenc.


"N’estic molt content, d’aquesta col·laboració", afirma Gos D sobre la sessió inèdita de DJ Fonki Cheff en què es fa propis els temes d'AYS aplicant la seva pròpia filosofia i visió. "El Fonki és un crack; controla molt de música, i és un virtuós dels plats", comenta el maresmenc, tot afegint que "arran d'això, hem establert un contacte" que culminarà amb una nova col·laboració al nou disc que prepara Gos DChops (Propaganda Pel Fet!, 2021), previst per l'11 de juny. Per al músic, de fet, aquesta idea de música col·laborativa és una expressió de com entén ell la música: "conèixer noves persones, intercanviar cançons i connectar projectes". 
 

Gos D Foto: Teresa Santiago


La vida musical de Gos D havia transcorregut fins fa poc més d'un any sota el nom de Gos The Boss. Vinculat a l'escena de la música jamaicana tant catalana com estatal, el músic ha passat per diverses bandes de ska, reggae i dub com The Cabrians, Dring Dublé, Double Jabs Flight 404. Va ser precisament a través del dub, que el maresmenc es va començar a interessar per la producció, la mescla i els beats experimentals. Fa aproximadament dos anys, va decidir comprar un parell de samplejadors per iniciar-se, provar i experimentar. Però va ser arran del confinament, quan l'activitat de les seves diferents bandes van quedar totalment paralitzades, que va decidir impulsar el seu projecte de beat tapes i posar-se mans a l'obra amb el seu sàmpler i la seva pila de vinils. 

Com a principal objectiu, el músic explica que es va marcar assolir la fita de produir un beat al dia (d'aquí en sorgeix el joc de paraules amb el seu nom i el del treball: "Gos D-Ays", que evoca el terme anglès per a "dia": "days"). El procés de producció s'ha basat totalment en el sampleig, és a dir, que ha reutilitzat i ha modificat pistes i sons ja preexistents. A més, Gos D relata que ha fet tot el procés de producció de forma analògica, a través de 4 pistes de cinta que després acaben directament al casset, format en què es va editar el treball. Aquest format analògic, alhora, dota la seva música d'una estètica molt lo-fi, i de fet, els ordinadors només han entrat en el procés final de digitalització i de màster per a l'edició digital. 



 

Gos D, paral·lelament, però, matisa que aquest vessant lo-fi no ha estat una decisió premeditada sinó que ha estat fruit del seu interès per les màquines analògiques i pel seu desencant amb els mitjans de producció musical digitals. El maresmenc afegeix que "al final sonem com ens fan sonar les màquines que fem anar, no és gaire més complicat". 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.