Tesa ens transmet a "Trap de batre" un missatge reivindicatiu davant la pèrdua de les terres en pro de les grans indústries, i de l'empobriment del poble i la classe obrera: "ara, asfalt, on hi havia terra", rapeja. Una història sobre com la prosperitat promesa es transforma en precarietat i en la mateixa exclusió laboral de l’assalariat. “Molt poc sou, robotització. Lliure mercat, explotació. Et volen pobre, pendent de l’acció. En mans de pocs, tota la riquesa: fractura social, generen pobresa. Ja els interessa, fabriquen esclaus, mà d’obra barata", critica mordaç la valenciana.
Mentrestant, un Penalba arrelat i emocional, canta a la unió del poble: “Venen mals vents per allí, bufen en contra del poble, i és moment d’estar units per enderrocar el lladre”. El videoclip que acompanya la peça, realitzat per Afonso Guachu, juga amb la contraposició d'una Tesa vestida amb l'estètica urbana dins una nau industrial, i d'un Jonatan Penalba enmig del camp i les terres de conreu que desapareixen.
El senzill, produït de nou per Pere Ródenas -productor també del darrer tema de Tesa, "Fènix"-, compta amb la col·laboració musical de la dolçaina d'Hèctor Peropadre (Aspencat, Xavi Sarrià) i les percussions de Xus Belda, que aporten les sonoritats acústiques que emmarquen la fusió estilística del tema.
Aquesta no ha estat, però, la primera vegada que han col·laborat Tesa i Penalba. Tots dos artistes es van trobar ja en el darrer disc de l'alcudienc: Reversions (Temps Record, 2020), on van versionar plegats, i amb Josep Nadal, "El dia que tot rebente" de La Gossa Sorda.

Jonatan Penalba i Tesa Foto: Arxiu de l'artista