Amanida Folk, Grollers de Sa Factoria, Quamlibet i La Mata Negra; primers finalistes del concurs Sons de la Mediterrània

| 08/10/2008 a les 15:00h

Amanida Folk, Grollers de Sa Factoria, Quamlibet i La Mata Negra són els quatre grups que actuaran a la final en directe del I Concurs de Maquetes Sons de la Mediterrània, que tindrà lloc a la Fira Mediterrània de Manresa (dissabte 1 de novembre, 18.30 h, Carpa del Riu).
Els bagencs Amanida Folk tenen un repertori propi i acústic on es combinen les influències del folk mediterrani amb el klezmer; els mallorquins Grollers de Sa Factoria són una nombrosa formació que barreja sons tradicionals i moderns amb un esperit festiu; el grup valencià Quamlibet parteix del folk per fer incursions en altres camps, com el jazz o el flamenc, i La Mata Negra, de l’Alt Urgell, fan una relectura rítmica  i molt animada del repertori tradicional.
En total s’han presentat a la primera edició del Concurs Sons de la Mediterrània 24 artistes i grups, i han quedat nominats com a semifinalistes Bruel i ADNDA. El certamen, promogut pel Centre Artesà Tradicionàrius i el Grup Enderrock, ha estat obert a tots els grups o solistes d’arreu dels Països Catalans que hagin presentat propostes de folk i música d’arrel.
Per motius organitzatius, s’han eliminat els concerts preliminars, i els quatre grups escollits passen directament a la final en directe. A més, s’ha reforçat el premi per al guanyador mamb la gravació d’un EP als nous estudis del Centre Artesà Tradicionàrius, a més de la contractació al festival Tradicionàrius, la Fira Mediterrània i al Circuit Folc, així com una campanya de promoció a la revista Sons de la Mediterrània, a iCat FM i el programa Rodasons de Televisió de Catalunya.
Arxivat a: Enderrock