ALTRES EFEMÈRIDES DEL 21 DE JUNY
21 de juny del 1943Neix Maria Rosa Marco, coneguda artísticament amb el nom de Salomé. El 1963 va resultar guanyadora, juntament amb Raimon, del V Festival de la cançó Mediterrània amb “Se’n va anar”. El 1969 va guanyar el festival d’Eurovisió amb “Vivo cantando”. Avui fa 82 anys.
21 de juny del 1960
Neix el músic Josep Simon Ramírez, conegut sobretot per la seva feina anb Los Trogloditas que van acompanyar uns anys Loquillo. És coautor (amb Jordi Vila i Ricard Puigdomènech) de la primera cançó en català del rocker del Clot. Avui fa 65 anys
21 de juny del 1975
Al Tall, grup encapçalat per Vicent Torrent, Manuel Miralles i Miquel Gil va fer el seu primer concert. Va ser a la Pobla de Vallbona (el Camp de Túria).
21 de juny del 1983
Neix a Terrassa Mark-e Riera (Doctor Prats). Avui fa 42 anys.
Mark-e Riera Foto: Juan Miguel Morales
21 de juny del 1984
21 de juny del 2003
Catalunya Ràdio celebra 20 anys. Un dels actes de commemoració és un concert al Liceu en què l’Orquestra Simfònica del Liceu, l’Orfeó Català i la Polifònica de Puig-reig interpreten una selecció de cançons sorgides de l’any 1960 ençà. Els fons recaptats es destinen a La Marató. El directe es publica al disc Concert dels 20 anys amb La Marató de TV3 (Fundació La Marató de TV3).
20 anys de Catalunya Ràdio Foto: Arxiu














.gif)


