Tal dia com avui

12 de juliol: Avui fa 50 anys que Rafael Subirachs va cantar «Catalunya, comtat gran»

Diàriament, recordem fets destacats per a la música catalana

Tal dia com avui, el 12 de juliol de 1975, Rafael Subirachs va cantar en públic una de les cançons més prohibides de l'època

| 12/07/2026 a les 07:00h

Rafael Subirachs
Rafael Subirachs | Arxiu
Tal dia com avui, el 12 de juliol de 1975,  Rafael Subirachs va desafiar la censura interpretant “Catalunya, Comtat gran” a les Sis Hores de Cançó a Canet de Mar. És la versió històrica d'“Els segadors”, himne de Catalunya, que en aquell moment era una cançó absolutament prohibida. La gravació d'aquell dia està inclosa al disc Bac de Roda (Ariola, 1977).



ALTRES EFEMÈRIDES DEL 12 DE JULIOL

12 de juliol de 1972
Neix a Reykjavík el guitarrista i cantautor Halldór Stefánsson Már, conegut artísticament com a Halldor Mar, popular per adaptar diferents peces de la Nova Cançó a l'anglès i per presentar a TV3 el programa Katalonski. Avui fa 54 anys.
 
Halldor Mar. Foto: Juan Miguel Morales


12 de juliol de 1996
Primer Doctor Music Festival a Escalarre
Se celebrava a Escalarre la primera edició del Doctor Music Festival. Ja T'Ho Diré , Umpah-Pah i Komando Moriles compartien cartell amb artistes de renom mundial com David BowieIggy PopLou ReedPatti SmithBlurSepulturaSuedeBad ReligionBlur, etc. El 1998 va tenir lloc la darrera edició del festival al Pirineu.
 

Doctor Music Festival el 1998. Foto: Xavier Mercadé

Especial: Tal dia com avui
Arxivat a: Enderrock, tal dia com avui, efemèrides, Rafael Subirachs, halldor mar

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.