ALTRES EFEMÈRIDES DE L'1 DE SETEMBRE
1 de setembre de 1967El cantautor Xativí Raimon va viatjar a Cuba per a participar en el primer Encuentro de la Canción Protesta.
1 de setembre de 1979
El cantautor de Verges Lluís Llach va rebre a Sanremo (Itàlia) el guardó europeu més prestigiós dedicat a la cançó d’autor.

Raimon, a la segona meitat dels anys 60 Foto: Arxiu Enderrock
1 de setembre de 1979
El cantautor de Verges Lluís Llach va rebre a Sanremo (Itàlia) el guardó europeu més prestigiós dedicat a la cançó d’autor.

Lluís Llach Foto: Roberto Coggliola
1 de setembre de 1999
Inadaptats publica el seu quart treball, X, editat pels segells Gora Herriak i Esan Ozenki -fundats pels membres del grup basc Negu Gorriak-. El disc és un dels més destacats de la trajectòria dels de Vilafranca del Penedès i inclou la seva cançó més recordada: "Orgull de classe".
1 de setembre de 2000
L'emissora pública Som Ràdio inicia la seva activitat a les Illes Balears. En les seves emissions programava fins a un 25% de música en català. Va ser clausurada a finals de 2003, poc després que el PP de Jaume Matas recuperés el poder del Govern Balear.