El públic més jove d'Aitana segueix massivament a les xarxes igual a la música de la cantant que a les propostes de les tik tokers i d'altres cantants que la segueixen igual i que també van ser presents al Palau Sant Jordi, des de Carla Flila o Victòria Caro fins a Mushka, la cantant i germana de Bad Gyal. Però no cal desviar el focus, perquè aquest està en com es reben les noves cançons i els hits de la cantant de Sant Climent de Llobregat.
L'espectacle s'obre amb una intro sonora d'"Alpha09" que convida des de bon inici a allò del 'dance with me'. Tothom a ballar. I les nenes que no han trepitjat una discoteca es poden il·lusionar en cantar amb Aitana tot just després "Los Ángeles", que 'estas ganas no se van' i 'yo quiero otra noche', que tant serveix per l'estimat com per moure els malucs. I Aitana és enlairada com ho va ser Marilyn Monroe pel cos de ball, però ella és més de vestir com l'Uma a Pulp Fiction, amb tall de cabell i botes de canya alta. Giravolta com una ballarina a una capseta de música (però ella agafada a un ballarí també enlairat a la plataforma) a "2 extraños" i just després fa una primera concessió a cançons del passat com "Berlín" (2021).
Aitana va parlar a l'audiència entregada en aquest moment, entre "Berlín" i "Dararí". Ho va fer en un speech en català on es declarava contenta de ser a casa, a Barcelona, de tenir la família, els cosins i va esperonar encara més que la seva música a "gaudir, ballar, estar trist...", sí, perquè ella no amaga que li encanten les balades, però encara més ballar i fer gaudir de valent els seus seguidors.
Aitana amb el cos de ballarins Foto: Juan Miguel Morales
Del nou disc doncs Aitana va enllaçar "Dararí", de la qual va obtenir el primer karaoke total, "Aqyne" (sigles de 'ahora que ya no estás') i, amb tots els ballarins donant gas, "En el coche". Llavors es va obrir una etapa on es va situar de frontwoman amb una banda de pop-rock a l'ús, per interpretar una cançó de l'anterior disc i gira, 11 razones (Universal, 2020), la cançó "=(igual)" i que després també hi afegiria al carro de la demanda del públic de discos anteriors més coneguts, "+(más)", "Tu foto del DNI" o "Mon amour", on va recordar el seu pas fa anys per OT i la sort de tenir aquest hit amb Zoilo que l'ha fet coneguda arreu del món.
La tendresa del nou disc alpha va ser per a "Luna", mentre que els balls lascius van venir amb "miamor", però que de seguida van tenir el contrapunt romàntic amb "24 rosas" i "Ella bailaba", on va deixar entreveure que 'també es pot plorar mentre es balla', però que mai es mor d'amor. La voluntat ho pot tot, que canta a "Quieres", allò de 'dime si te atreves... atrévete a algo conmigo, si quieres, debes'. I Aitana en aquesta gira s'ha atrevit a fer algun ball més provocatiu que d'altre, i aquí pau i allà glòria.
Per a la traca final, més de l'última bona collita: "The Killers", "Pensando en tí" i "Otra noche sin ti", cançons on els raigs làser i esbossos de temacles com "Sweet Dreams" d'Eurythmics convidaven que el Palau fos una pista de ball. I per acabar del tot el concert en el màxim d'esplendor què millor que "Vas a quedarte" (de traca i mocador clínex), "Las babys" (de ball desfermat) i "Formentera" amb el seu 'madre mía cómo se hace para tanta conexión'. Sense bisos de l'espectacle, perquè diu ella que li feia pena marxar i tornar a entrar a l'escenari i tornar a marxar. Sempre amb l'emoció a flor de pell, l'Aitana.
Aitana amb el cos de ballarins Foto: Juan Miguel Morales

.jpg)





.gif)

