La veu de dona –i feminista– és un dels elements que han crescut amb més força en el panorama de la música d’arrel catalana dels darrers anys. I s’ha notat especialment en la XVII edició del Concurs Sons de la Mediterrània, organitzat per Enderrock i el Centre Artesà Tradicionàrius amb el suport de la Fira Mediterrània de Manresa. La proposta de finalistes que ha fet el jurat així ho demostra, amb Alosa, Aluca i Arar sobresortint entre les 26 propostes seleccionades al certamen. Tots tres finalistes actuaran la tarda del dijous 10 d’octubre a la Taverna de la Fira. Avui descobrim el projecte d'Alosa (Barcelona).
ALOSA
Format el 2022, el duet sorgit al Taller de Músics va començar per amistat i ha desembocat en una proposta que desprèn frescor i naturalitat; dues instrumentistes amants de la composició i la interpretació, amb gustos semblants i una visió compartida de la música. El 2023 van gravar un tema de Giulietta Vidal, “A la voreta del foc”, i el van penjar a les xarxes. Per sorpresa seva, el clip es va viralitzar, i va representar el tret de sortida per tornar a engegar el projecte. El repertori variat va de temes propis a interpretacions personals de temes populars catalans, passant per estàndards de jazz.
COMPONENTS: Giulietta Vidal (veu i percussió) i Irene Romo (veu, violoncel i percussió).
El 10 d'octubre Alosa participarà a la final, on competirà amb Aluca i Arar per aconseguir el premi del Concurs Sons. La proposta guanyadora obtindrà la gravació d'un disc en un estudi professional, una campanya publicitària de tres mil euros a la revista Enderrock i el web Sons de la Mediterrània, i la incorporació al projecte d'acompanyament artístic Obrador d'Arrel de la Fira Mediterrània. A més, el premi també inclou la contractació al festival Tradicionàrius, la Fira Mediterrània de Manresa, el Circuit Folc, el FIMPT i l'Ethno Catalonia de Banyoles, en les edicions del 2025, així com la contractació o ajut a la producció del festival Música a la Vila del Vendrell.