Avui s'ha presentat a Barcelona amb la intervenció del Cònsol menor, Quim Dolsa, i el Cònsol de cultura, Valentí Closa. Dolsa ha volgut reivindicar la recuperació del festival, i ha mantingut que “la despesa en cultura és una inversió”. I ha subratllat el caràcter popular de l'esdeveniment, que combina concerts gratuïts amb d'altres de pagament a preus molt competitius: “la cultura ha de ser el més accessible possible”. Closa, per la seva part ha marcat l'objectiu de consolidar-se com el festival de jazz de referència dels Pirineus, i d'aconseguir una personalitat pròpia.
Presentació del 41è festival Jazz Escaldes-Engordany amb Valentí Closa i Quim Dolsa. Foto: J.N.
Els grans concerts del cicle tindran lloc a la sala Prat del Roure. El 3 de juliol hi serà el reconegut trompetista suís Erik Truffaz (21 h) i el 4 el baixista Marcus Miller (21 h), un dels artistes més influents del nostre temps. El primer cap de setmana acabarà amb les actuacions de la compositora, cantant i artista visual Cécile McLorin Salvant (06/07 · 21 h), i el duet del pianista dominicà Michel Camilo i el guitarrista andalús Tomatito, bastint ponts entre el latin jazz i el flamenc (07/07, a les 20 h).
En acabat, cada nit es farà una sessió de jam amb un quartet km0 i una formació convidada. El 3 hi serà el quartet de la saxofonista basca Haizea Martiartu; l'endemà, el quartet que encapçala el jove trompetista Víctor Carrascos; el 5, Joan Monné Quartet amb el nou treball New Bottles, Old Wine (Fresh Sound Records, 2024); i el diumenge 6, el trio internacional de jazz contemporani i funk Enda Joyce Trio. Les quatre formacions oferiran també concerts gratuïts previs a la plaça Coprínceps. En aquest mateix espai també es podrà gaudir en directe de la Sant Andreu Jazz Band & Èlia Bastida & Edu Ferrer (07/07 · 19 h) i de Llibert Fortuny & Golden XXS Beatband (08/07 · 19 h i 20 h). A la plaça de l'Església, i també d'entrada lliure, hi haurà els concerts de Querido Pablo (07/07 · 20:30 h) i Jonaina Salvador (09/07 · 19 h).
En la recta final del festival, la sala Prat del Roure tornarà a acollir programació amb les actuacions de Baptiste Herbin Trio i (9/07 · 21 h) i Rufaka Folk Orquestra (10/07 · 21 h).














.gif)

.png)

