Sona9

Júlia Cruz, Júlia Lahoz, Nineta i Cloe Riembau protagonitzen la segona semifinal del Sona9

Avui s'ha celebrat la segona de les tres semifinals del Sona9 2025

El Molino de Barcelona ha acollit les propostes de cançó d'autor de la fragatina Júlia Cruz, la barcelonina Júlia Lahoz, la palmesana Nineta i la bisbalenca Cloe Riembau

| 13/07/2025 a les 22:00h

Júlia Cruz, Júlia Lahoz, Nineta i Cloe Riembau a la segona semifinal del Sona9
Júlia Cruz, Júlia Lahoz, Nineta i Cloe Riembau a la segona semifinal del Sona9 | Carles Rodríguez
Aquesta nit s'ha celebrat la segona de les tres semifinals del Sona9 2025 que tindran lloc aquest mes de juliol. S'hi han pogut veure els projectes de la cantant fragatina de cançó-folk Júlia Cruz, la cantant barcelonina de pop d'autor de Júlia Lahoz, la cantant palmesana de pop-cançó Nineta i el projecte de cançó indie de la bisbalenca Cloe Riembau. Tots quatre ha hagut de seguir les dues proves que cada concursant ha de fer durant la fase semifinal: versionar al català una cançó en llengua no catalana i musicar un dels poemes proposats per l'organització.
 

Júlia Cruz a la segona semifinal del Sona9 2025 Foto: Carles Rodríguez


La primera artista a pujar a l'escenari ha estat Júlia Cruz, qui ha engegat la seva actuació amb "Lluna", la versió al català de "Tonada de luna" de Simón Díaz. L'ha interpretat amb una primera part a capella i amb una segona acompanyada del tremolo de la guitarra d'Adrià Pagès. Després de la incorporació de Ramon Macià als teclats, ha continuat amb "El nom més bonic", que va escriure per al seu germà, i la musicació de "Pólvora" de la poetessa Muntsa Verdeguer. Per al final, la fragatina ha deixat "Fred" i "Deixar-me caure", que parla sobre pors i inseguretats.

Tot seguit, ha estat el torn de Júlia Lahoz. La barcelonina ha engegat la seva actuació amb "Tsunami" de Sònia Moll, farcida amb uns arranjaments vocals programats que han passat de la intimitat inicial a la grandiloqüència final. Amb el suport de Júlia Altet als teclats, ha continuat amb "Faltar" i amb la versió al català de "Memory" d'Andrew Lloyd Webber i —inclosa en el musical Cats—. Entremig de les cançons, ha intercalat petits diàlegs amb una veu en off infantil, que dialogava amb la cantant. Per al final, ha reservat l'himne empoderador "Guapa pel carrer" i "Una vida amb molts colors", inspirada en l'amor fraternal.
 

Júlia Lahoz a la segona semifinal del Sona9 2025 Foto: Carles Rodríguez


La següent artista en actuar ha estat la palmesana Nineta. Acompanyada per acompanyada de Joan Oliver López (a la guitarra), Joan Fons (al baix) i bases electròniques, ha obert l'actuació amb "Agredolç" i "Veritats amargues", ambdues del disc debut Salut i Mercè (autoeditat, 2025). A la meitat de l'actuació, ha presentat la seva musicació de "Tsunami" de Sònia Moll, en format acústic, i la versió al català de "Blank Space" de Taylor Swift, que ha mostrat el cantó més pop de l'artista. Ha clos l'actuació amb "Sa creu", amanida amb diverses segones veus programades.
 

Nineta a la segona semifinal del Sona9 2025 Foto: Carles Rodríguez


Finalment, la darrera posada en escena l'ha protagonitzat Cloe Riembau, acompanyada per un quartet format per baix, teclat i bateria. Ha començat amb "Si te'n vas", que formarà part del primer treball de l'artista. També ha presentat la versió al català de "Carinhoso" de Pixinguinha, seguint la interpretació en clau bossa nova de Maria Creuza. Ha continuat amb "De maig a juny" i "Res no quedarà", una cançó de desamor que ha tocat en format acústic a veu i guitarra. Per al final, ha reservat la musicació de "Pólvora" de Muntsa Verdaguer, amb un estil que barreja la cançó d'autor clàssica amb algunes sonoritats més indie, i "Les hores", amb una pàtina funk.
 

Cloe Riembau a la segona semifinal del Sona9 2025 Foto: Carles Rodríguez


La fase semifinal conclourà el 17 de juliol amb Engrunes SequesJara MagoBru i Sodi. Els 12 semifinalistes també optaran al Premi Verkami a través de la votació popular en línia, que convocada pel 20 de juliol. Per la seva banda, el jurat escollirà els 3 finalistes de la 25a edició del Sona9, que actuaran al darrer concert. Per preparar la seva actuació, tots tres faran una estada de directe a Cases de la Música i, a més, presentaran un set acústic al programa Sona9 d’iCat i enregistraran una cançó inèdita als estudis Camaleó de Blanes, amb l’assessorament de l’enginyer de so i productor Aleix Iglesias.
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, Sona9, 25sona9, El Molino, júlia cruz, cloe riembau, nineta, Júlia Lahoz

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.