Cris Juanico ha estat d'actualitat aquest final d'any per posar veu a l'himne del 125è aniversari del RCD Espanyol. I de cara a l'any vinent, el cantant menorquí ja té a punt noves cançons, que s'agruparan en el nou disc Rosa dels vents (RGB Suports, 2026). Avui, n'estrenem en primícia el primer avançament: "Condemna (Llevant)".
"Condemna (Llevant)" és una cançó que se centra en el desastre humanitari que pateix la població de Gaza a causa dels bombardejos i els atacs que duu a terme Israel. El tema combina el rock amb elements musicals propis de l'Orient Mitjà, i compta amb la veu de Yacine Belahcene (Cheb Balowski i Cafè d'Alger), cantant versos en àrab algerià.
A la cançó també hi participen Moi Pelegrí a les percussions i la banda de Juanico, formada per Pere Moll (bateria), Lluís Gener (baix) i Quim Ribó (guitarra elèctrica), i ha estat gravat el passat novembre als estudis Aumon, mentre la veu de Belahcene ha estat enregistrada per Toni Xuclà a Miscoscomos Produccions. Per la seva banda, la mescla i el màster ha anat a càrrec de Pere Estelrich a Ca'n Fotou. A més, la cançó s'acompanya d'un videoclip dirigit per Miquel Gomila i rodat a Mas Sales.
El nou disc de Cris Juanico, Rosa des vents (RGB Suports, 2026), veurà la llum el mes de març. En aquest nou treball, el menorquí convertirà la seva música en un contenidor que rebrà diferents influències musicals i conceptuals dels vuit vents. En el cas de "Condemna", la inspiració prové del llevant, que recull influències del cantó més oriental del Mediterrani.




_(1).jpg)









.gif)


