Actualitat

El rock de Sodi havia de sonar així

El quintet tarragoní debuta amb el disc ‘Havia de ser així’

| 04/05/2026 a les 16:30h

Sodi
Sodi | Carles Fargas
Evan Dedes (veu i guitarra), Jordina Gavaldà (bateria), Naïm Lufti (baix), Álvaro López (guitarra) i Eloi Genebat (teclats) són Sodi: un quintet tarragoní amb ganes de revolucionar i fer-se un lloc a l’escena a cop de rock. El 2025, la banda guanyava el Premi Joventut i el Premi Verkami per votació popular del concurs Sona9. Ara, el grup publica l’àlbum debut, Havia de ser així (Rambla Discos, 2026), que aquesta setmana estrenaran en directe a la FiM i, la vinent, a l’Enderrock Sona de maig.
 


Van estrenar “Temps afegit” al Camp del Nàstic, van enregistrar el clip de “La meva generació” amb una performance en directe pel centre de Barcelona, i ens van parlar de l’amor adolescent a “Marieta”, i ara ha arribat el torn de descobrir totes les històries que aquests cinc joves han reservat a l’Havia de ser així.
 

Rock de guitarres, melodies enganxoses, un directe enèrgic i lletres que esdevenen un relat de les preocupacions, vivències i alegries d’una generació. D’aquesta manera es podria resumir la proposta que Sodi presenta al seu disc debut, on han tingut en compte referents del britpop com The Who, Oasis i Blur, així com d’altres de més propers, com Lax’n’Busto, Dan Peralbo i El Comboi, La Ludwig Band o Els Pets —amb qui van compartir escenari aquest mateix cap de setmana a Constantí—. L’àlbum ha estat gravat a Wood Wave Studio i ha comptat amb la producció de Nacho Pascual (Bongo Botrako). Segons el cantant del grup han buscat que fos el més fidel possible al seu directe: "volíem que el disc sonés com som nosaltres: sense trampes”.
 

En directe, es podrà veure Sodi i el nou disc Havia de ser així a la Fira de Música Emergent i Familiar de Vila-seca (FiM), aquest dissabte 9 de maig, i el 12 a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm a l’Enderrock Sona. Durant el juny, també passaran per la Selva del Camp (06/06), el festival Ítaca (20/06), Malgrat de Mar (23/06), Alt Camp (27/06); el juliol per Vilallonga del Camp (24/07), i l’agost, a Els Palleresos (01/08) i Cambrils (08/08).
 
 
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Sodi, actualitat, Sona9

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.