Actualitat

​Biel Martí i María Cielos es presenten «Dins la batalla» amb amor

Estrenem el nou senzill del cantautor barceloní amb María Cielos

Es tracta del primer avançament del pròxim àlbum de Martí, ‘Si la vida fos això’

| 15/06/2026 a les 13:30h

Biel Martí i María Cielos
Biel Martí i María Cielos
El cantautor barceloní Biel Martí continua tan prolífic com sempre —ha publicat cinc àlbums ja des del 2021—: no fa ni un any va presentar el darrer disc La verema (Microscopi, 2025) i ara ja ens mostra la primera pista del següent, Si la vida fos això (Microscopi, 2026), previst per a la tardor. Si La verema bevia del rock nord-americà, el nou treball opta per una sonoritat acústica més propera a la cançó d’autor. N’és mostra el primer avançament, que avui estrenem en primícia, i on el músic compta amb la cantant barcelonina María Cielos: “Dins la batalla”.
 
“Dins la batalla” és una cançó d’amor absolut, d’un amor salvavides enmig d’una tempesta i la melancolia, un amor que cura i amb el qual lluitar. ‘No vull res d’aquesta vida més que un lloc prop del teu braç’, comença ja proclamant la veu de Biel Martí, que en la tornada s’entremescla en harmonies amb la de Cielos, sobre el coixí acústic de la guitarra.
 

“Aquest àlbum acústic no neix d'una decisió meditada”, admet Martí sobre el canvi de rumb sonor de Si la vida fos això. “Tot i que sempre havia tingut al cap la idea d'entrar a l'estudi sol amb una guitarra i sortir-ne amb un disc, com ho feien abans, la veritat és que aquestes cançons neixen en un moment concret de la meva vida. Fa poc més d'un any vaig patir un accident als dits de la mà dreta i per uns instants vaig pensar que la guitarra m'havia abandonat. Amb el temps i la recuperació he tornat a tocar adaptant-me una mica i alguna cosa dins meu em demanava fer un àlbum sencer sense més músics, només la meva guitarra i jo. Com una espècie d'homenatge, no només a l'instrument que m'ha acompanyat tota la vida, sinó també a mi mateix.” Així i tot, reconeix que “ben segur que d'aquí poc ja em cremaran les ganes d'ajuntar-me amb els meus músics i posar-nos a fer soroll.”
 
Sobre la col·laboració amb María Cielos, recorda que “no fa tant que ens coneixem, poc més d'un any segurament, però ràpidament ens vam entendre, tan musicalment com personal. Ens vam conèixer cantant els dimarts a la nit a un bar de Sants, i entre cançó i cançó va néixer una bonica amistat. Quan vaig acabar d'escriure ‘Dins la batalla’ tenia clar que volia que fos un duet, i la primera persona que em va venir al cap va ser la María”, explica el barceloní, que alhora relata com a Cielos li va “encantar la proposta” i, afegeix que “més enllà del resultat de la cançó, és un plaer treballar amb gent tan entregada a l'art com la María. Ha estat un procés preciós. Per mi ja podríem fer tot un àlbum de balades acústiques, ens ho passaríem d'allò més bé.”
 
“Dins la batalla” formarà part del nou disc Si la vida fos això, que suposarà ja el sisè àlbum llarg del músic, tots publicats en els darrers sis anys. “Escric sobre tot el que m'envolta. Sobre el que em passa i sobre el que li passa a la gent del meu voltant. Però també sobre les novel·les que llegeixo o les pel·lícules que consumeixo. A tot arreu hi ha cançons. Si entres al metro i mires al teu voltant, hi trobaràs tantes cançons com persones hi hagi”, explica Martí sobre el seu prolífic procés creatiu. “Tinc por que si trobo el lloc d'on neix la música potser ja no hi puc tornar. Jo crec que ho visc com una cosa natural. No és com menjar o respirar, perquè escriure requereix temps i entrega, però és un dels pilars de la meva vida. No és només una inquietud anímica o mental, el meu cos camina cap a la música com una cosa natural. I més enllà de la meva necessitat d'escriure cançons, l'alegria de fer música amb altra gent és enorme. És la cosa més divertida del món, i això ja ho justifica tot. En pocs anys m'han sortit molts àlbums perquè m'han passat un munt de coses i no he posat cap fre a l'hora de crear. Potser, qui sap, després em venen uns anys de calma creativa. Ara, de moment, intento gaudir al màxim de tot el que gira al voltant de les cançons.”
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrenes, actualitat, biel marti, Biel Martí, María Cielos

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.