
Els lipdubs són una eina de promoció i difusió de la música i la cultura del nostre país que ha crescut molt darrerament. Prova d'això és l'elevada xifra d'aquest nou gènere de vídeos que podem trobar amb música en català a la xarxa. De fet, el rècord mundial de persones participant en un lipdub és català: es tracta del que es va fer a Vic per demanar la independència amb banda sonora d'Obrint Pas.
Recentment, les comunitats catalanes a l'exterior n'han coordinat un en el qual han participat fins a quinze casals catalans d'arreu del món –des d'Escòcia fins a Mèxic passant pel Yucatán– fent ballar les senyeres i les estelades al so de la cançó Jenifer d'Els Catarres.
Moltes de les persones que hi apareixen són catalans de fins a tercera generació que mantenten la seva identitat i reivindiquen la cultura de la qual formen part amb iniciatives com aquesta.





.gif)

