'Il Trovatore' inaugura Peralada

El Festival Internacional Castell de Peralada llança el tret de sortida amb Verdi

| 20/07/2012 a les 06:59h

Tot i que el festival ja ha començat amb l'espectacle de Serrat i Sabina, Peralada inaugura oficialment amb Il Trovatore l'edició d'enguany.


El Festival Castell de Peralada inaugura la XXVI edició amb una de les òperes preferides del públic, Il Trovatore de Verdi. Així, el festival empordanenc s'avança als actes en commemoració del bicentenari del compositor, tres mesos abans que el Liceu estreni temporada també amb una òpera de Verdi. A la vetllada, que serà en versió de concert, hi haurà algunes de les veus més importants del panorama líric actual al costat del ja mític Leo Nucci, tot un fenomen que torna a l'Empordà per oferir el seu impressionat Conte di Luna, que ja ha interpretat més de dues-centes vegades, com ell mateix ha recordat a la roda de premsa. La recentment guardonada amb el Beverly Sills Artist Award Angela Meade debutarà a l'Estat com a Leonora, mentre que l'aplaudida Marianne Cornetti cantarà el rol d'Azucena, al costat de l'ucraïnès Misha Didyk, que farà del passional Manrico.

El concert anirà a càrrec de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) i el Cor de Cambra del Palau de la Música i serà dirigit pel mestre Roberto Rizzi-Brignoli. El director del Festival, Oriol Aguilà, ha destacat que l`òpera en versió de concert és un format molt adequat per a Peralada. El mestre Rizzi-Brignoli també ha defensat aquest format, i ha lamentat que "alguns creuen que l'òpera sense escenografia no és òpera", i que en els darrers anys s'han fet posades a escena "inútils que van en contra de la música".

Il Trovatore es podrà escoltar avui divendres a les 22 h als jardins de Peralada. Entre la programació clàssica del festival també destaquen el Don Giovani de Roland Schwab i dirigit per Guillermo García Calvo (3 i 5 d'agost) i el recital de Jonas Kaufmann amb l'Orquestra de Cadaqués (22 d'agost).
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz