La ripollesa que va actuar amb Jamiroquai

La baixista Marta Altesa, de vint anys, va ser convidada pel grup anglès a tocar als concerts de Xile, el Perú i Caracas

| 10/03/2013 a les 07:00h

Es diu Marta Altesa, té 20 anys i va nèixer a Ripoll. A través de Youtube Jamiroquai la va descobrir tocant el baix i es va posar en contacte amb ella. El resultat? Va acompanyar la banda anglesa durant la gira a sud-americana.


El fenomen Youtube de vegades dóna els seus fruits. La jove baixista Marta Altesa n’és un clar exemple. Fa pocs mesos va penjar una sèrie de vídeos on tocava els covers "Blow Your Mind i de "Time Won't" de Jamiroquai, entre altres. Segons explica la ripollesa en una entrevista per a la revista Enderrock, un dels vídeos va arribar al bateria de Jamiroquai Derrick McKenzie, que el va compartir al seu Facebook. Pocs dies després rebia un missatge de la mànager del grup anglès en què li demanava el telèfon i el correu perquè havien vist els seus vídeos. La següent notícia va ser la trucada del líder i cantant del grup Jay Kay, que la va convidar a tocar a la gira sud-americana: “no era segur que toqués durant els concerts, però em van dir que portés el meu baix.”
Altesa explica que l’experiència va ser molt bona, que va aprendre moltíssim de tots, en el vessant musical però també en el personal: “abans de viure aquesta experiència ja tenia clar com volia ser i com no, però convivint uns quants dies amb gent com ells t’adones encara més de com n’és d’important ser una persona honesta i tocar de peus a terra, siguis qui siguis i toquis amb qui toquis.”
Fa tres anys que Marta Altesa toca el baix, i la jove artista afirma que seguirà tocant i estudiant molt com ha fet fins ara, i que té clar que el que vol és tocar molt, aprendre i no parar. No descarta anar a viure a Londres. Jamiroquai ja firmen perquè hi vagi.


Arxivat a: Enderrock